ITSM Entegrasyonu Nedir? Başlangıç İçin Bir IT Hizmet Yönetimi Kılavuzu

12.04.2023 12:55 By Adem Oztemel - Comment(s)
ITSM Entegrasyonu Nedir? Başlangıç İçin Bir IT Hizmet Yönetimi Kılavuzu
IT hizmet yönetimi için en yenilikçi ve çığır açıcı yollardan biri olan ITSM entegrasyonu, vizyoner işletmeler arasında popülerlik kazanıyor.

KeyManager Plus - Basitleştirilmiş Sertifika Takibi ve Yönetimi

10.04.2023 09:53 By Adem Oztemel - Comment(s)
KeyManager Plus - Basitleştirilmiş Sertifika Takibi ve Yönetimi

Windows Active Directory (AD), işletmeler arasında en yaygın kullanılan yönetim modellerinden biridir. Sadece birkaç kullanıcı olduğunda AD'deki kullanıcı yönetimi sorunsuzdur ancak kullanıcı sayısı arttıkça sorunlar ortaya çıkmaya başlar. Birden çok kullanıcı hesabında oynama ya...

Bilinmesi Gereken LDAP Zafiyetleri

03.04.2023 10:39 By Adem Oztemel - Comment(s)
Bilinmesi Gereken LDAP Zafiyetleri

The Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) AD üzerindeki istemcilerin sunucular üzerinden veri çekip, sorgu atarken kullandıkları bir protokoldür. İstemciler ve uygulamalar LDAP bağlantılarını kullanarak Active Directory üzerinde kimlik doğrulaması yapar ve talep ettikleri verilere erişirler.

...

Uzak Çalışma Ortamınız için Ağ Uyumluluğu ne Kadar Önemlidir?

27.03.2023 10:12 By Adem Oztemel - Comment(s)
Uzak Çalışma Ortamınız için Ağ Uyumluluğu ne Kadar Önemlidir?

Çalışma gücünün önemli bir kısmı evden çalışma rutinine uyum sağlamakla birlikte, ağınızın normal çalışma düzenini korumak ve endüstri standartlarıyla uyumluluğunu sağlamak kolay bir iş değildir. Firma çalışanları uzaktan çalışırlarken, ağınızın siber güvenlik açıklarından korumak için endüstri stan...

Endpoint Central'ın 9 Temel UEM Özelliği

20.03.2023 10:10 By Adem Oztemel - Comment(s)
Endpoint Central'ın 9 Temel UEM Özelliği

Birleşik uç nokta yönetimi (UEM), masaüstü bilgisayarları, dizüstü bilgisayarları, akıllı telefonları ve tabletleri tek bir konsoldan bağlı ve güvenli bir şekilde güvenli hale getirmek ve kontrol etmek için en iyi BT uygulaması ve stratejisidir. Kurumlara ait, kişisel olarak etkinleştirilen (COPE) c...

Network'ünüzü Kontrol Altına Almak ve Değişim Yönetimini İşletmek

13.03.2023 10:05 By Adem Oztemel - Comment(s)
Network'ünüzü Kontrol Altına Almak ve Değişim Yönetimini İşletmek


Network Cihazlarınızı Zamanlayarak Yedekleyin ve Güvenli Sürümlerinizi Geri Yükleyin.

OpManager’ın Network Configuration Manager eklentisi ile isteğe bağlı olarak yapılandırma yedeklemeleri planlayabilir veya başlatabilirsiniz. Yedeklenen konfigürasyonların otomatik alır ve veri tabanında şifre...

Active Directory Yönetici Rollerinin Önemi

06.03.2023 10:22 By Adem Oztemel - Comment(s)
Active Directory Yönetici Rollerinin Önemi

Active Directory (AD), BT dünyasına 1990'ların ortalarında tanıtıldı ve o zamandan bu yana, genişlemenin birkaç aşaması geçiren uzun bir yol kat etti. AD'nin evrimi ile birlikte saldırı tarzları da gelişti. Saldırılar aşırı derecede sofistike hale geldi ve saldırganlar her zaman sömürülebilir fırsat...

Yardım Masası için Önemli KPI'lar:8 Yazılım Envanterinin Kullanım Oranı

01.03.2023 22:03 By Adem Oztemel - Comment(s)
Yardım Masası için Önemli KPI'lar:8 Yazılım Envanterinin Kullanım Oranı

İşletme tarafından gerçek kullanımda olan yazılım envanterinin ve lisansların yüzdesi.

 

Hedef

Yazılım yatırımlarında yatırım geri dönüşünü (ROI - yatırım getirisini) maksimize etme.

 

BT harcamalarının önemli bir bölümünü oluşturan yazılım lisansı satın alımları ile, bu yazılımların kulla...

Yardım Masası için Önemli KPI'lar:7 Kayıp Çalışma Saatleri

27.02.2023 10:10 By Adem Oztemel - Comment(s)
Yardım Masası için Önemli KPI'lar:7 Kayıp Çalışma Saatleri

Daha önceki yazımızda, BT yardım masası için kritik olan 8 KPI’yı tanıttım. Bu KPI’lar iş sürekliliği,organizasyonel verimlilik ve hizmetlerin zamanında ve belirlenen bütçe içerisinde sunulması gibi temel BT yardım masası hedeflerine ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Bu blog yazımızda her BT ekibi ve...

Yardım Masası için Önemli KPI'lar:6 Çağrı Maliyeti

22.02.2023 10:10 By Adem Oztemel - Comment(s)
Yardım Masası için Önemli KPI'lar:6 Çağrı Maliyeti

BT desteği harcanan toplam aylık giderin, aylık çağrı sayısına bölünmesi.

 

Hedef: Çağrı başına düşen maliyetin minimum seviyelere indirilmesi ve bu değerin korunması.

 

MetricNet'e göre, 2014 yılı için çağrı başına düşen maliyet tablosu aşağıdaki gibidir.

 

Endüstri Standartı – Yoğun...

Previous Next