Windows Active Directory (AD), işletmeler arasında en yaygın kullanılan yönetim modellerinden biridir. Sadece birkaç kullanıcı olduğunda AD'deki kullanıcı yönetimi sorunsuzdur ancak kullanıcı sayısı arttıkça sorunlar ortaya çıkmaya başlar. Birden çok kullanıcı hesabında oynama ya...
The Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) AD üzerindeki istemcilerin sunucular üzerinden veri çekip, sorgu atarken kullandıkları bir protokoldür. İstemciler ve uygulamalar LDAP bağlantılarını kullanarak Active Directory üzerinde kimlik doğrulaması yapar ve talep ettikleri verilere erişirler.
...
Çalışma gücünün önemli bir kısmı evden çalışma rutinine uyum sağlamakla birlikte, ağınızın normal çalışma düzenini korumak ve endüstri standartlarıyla uyumluluğunu sağlamak kolay bir iş değildir. Firma çalışanları uzaktan çalışırlarken, ağınızın siber güvenlik açıklarından korumak için endüstri stan...
Birleşik uç nokta yönetimi (UEM), masaüstü bilgisayarları, dizüstü bilgisayarları, akıllı telefonları ve tabletleri tek bir konsoldan bağlı ve güvenli bir şekilde güvenli hale getirmek ve kontrol etmek için en iyi BT uygulaması ve stratejisidir. Kurumlara ait, kişisel olarak etkinleştirilen (COPE) c...
Network Cihazlarınızı Zamanlayarak Yedekleyin ve Güvenli Sürümlerinizi Geri Yükleyin.
OpManager’ın Network Configuration Manager eklentisi ile isteğe bağlı olarak yapılandırma yedeklemeleri planlayabilir veya başlatabilirsiniz. Yedeklenen konfigürasyonların otomatik alır ve veri tabanında şifre...
Active Directory (AD), BT dünyasına 1990'ların ortalarında tanıtıldı ve o zamandan bu yana, genişlemenin birkaç aşaması geçiren uzun bir yol kat etti. AD'nin evrimi ile birlikte saldırı tarzları da gelişti. Saldırılar aşırı derecede sofistike hale geldi ve saldırganlar her zaman sömürülebilir fırsat...
İşletme tarafından gerçek kullanımda olan yazılım envanterinin ve lisansların yüzdesi.
Hedef
Yazılım yatırımlarında yatırım geri dönüşünü (ROI - yatırım getirisini) maksimize etme.
BT harcamalarının önemli bir bölümünü oluşturan yazılım lisansı satın alımları ile, bu yazılımların kulla...
Daha önceki yazımızda, BT yardım masası için kritik olan 8 KPI’yı tanıttım. Bu KPI’lar iş sürekliliği,organizasyonel verimlilik ve hizmetlerin zamanında ve belirlenen bütçe içerisinde sunulması gibi temel BT yardım masası hedeflerine ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Bu blog yazımızda her BT ekibi ve...
BT desteği harcanan toplam aylık giderin, aylık çağrı sayısına bölünmesi.
Hedef: Çağrı başına düşen maliyetin minimum seviyelere indirilmesi ve bu değerin korunması.
MetricNet'e göre, 2014 yılı için çağrı başına düşen maliyet tablosu aşağıdaki gibidir.
Endüstri Standartı – Yoğun...
(1)
(38)
(27)
(15)
(6)
(3)
(9)