Bir Seçim Yapmak: Personel Arttırma vs Yönetilen BT Hizmetler
Bir Seçim Yapmak: Personel Arttırma vs Yönetilen BT Hizmetler

Stratistics MRC, dünya çapında BT dış kaynak kullanımı pazarına ilişkin içgörüleri açıkladı. 2022'te 481,92 milyar ABD Doları olan bu rakamın 2027'de 651,37 milyar ABD Dolarına ulaşması bekleniyor. Rakamlar oldukça öngörülebilir: şirketler, BT bileşenine yapılan harcamaları önemli ölçüde azaltmak ve temel iş işlevlerine odaklanma becerisine sahip olmak istiyor. BT dış kaynak kullanımının iki modeli – personel artırma ve yönetilen BT hizmetleri ele alır. Gelin iki modele daha yakından bakalım ve hangisinin başı çektiğine ışık tutalım.
Personel arttırımı
Personel artırma, kurum içi personelinizi tamamlamak için bir hizmet sağlayıcıdan dar amaçlı profesyonellerle sözleşme yapmak anlamına gelir. Bu model ne gibi faydalar sağlıyor?
· Maliyet etkinliği Kalıcı olarak ek personele ihtiyacınız olmadığında, tam zamanlı ücret ödemenin ne anlamı var? Personel artırma ile, tam da işletmenizin ihtiyaç duyduğu anda yüksek nitelikli profesyoneller tarafından desteklenirsiniz.
· Uyarlanabilirlik: Eksik becerilere kolayca erişebilir ve BT ekibinizin boyutunu proje kapsamına göre büyütüp küçültebilirsiniz.
· Aşınma direnci: Çoğu zaman şirketler kalıcı personel bulmakta ve elde tutmakta zorlanırlar. BT hizmetlerine yönelik artan taleple birlikte, yazılım mühendislerinin %50'ye yakını başka bir işverene geçmeye hazır. Şirketler bu yıpranma eğilimini önleyemez, ancak personel artışı, kalifiye uzmanlara duyulan ihtiyacın karşılanmasını daha az endişe verici hale getirir.
Yine de, personel artırma yalnızca kısa vadeli bir çözüm olarak mükemmel bir şekilde çalışır . İleri görüşlü şirketler, yüksek teknolojik gelişme düzeyini uzun süre korumak isterler. Personel artırmanın ne kadar verimli olabileceğini gören bazı karar vericiler, modeli kalıcı bir modele dönüştürür. Ve neyle karşı karşıyalar?
· Maliyet etkinliği sorgulanır . Personel artışı, genel giderleri ve marjı içerdiğinden daha yüksek işçilik maliyetleri gerektirir. Serbest çalışanlarla sözleşme yapmak bir çıkış yolu değildir, çünkü aynı zamanda daha yüksek idari maliyetler gerektirir.
· Yüklenici tarafından gerçekte hangi işin yapıldığına dair yeterli fikir edinmiyorsunuz . Bu model, çalışma saatlerinden başka herhangi bir hizmet düzeyi taahhüdünü varsaymaz, bu nedenle personel genellikle kendilerini meşgul edecek görevler icat eder ve normal görevler üzerinde oyalanır.
Sonuç olarak, yüksek maliyetli kalıcı kaynaklar elde edersiniz. Evet, birinci sınıf kalitede olabilirler, ancak sonuca ihtiyacınız var. Personel artırımı ile altyapı yönetim sürecinden ve kalite güvencesinden tamamen müşteri şirket sorumludur, dolayısıyla sonuç da şirketin sorumluluğundadır.
Yönetilen BT hizmetleri
Yönetilen hizmet modeli, bir şirketin temel olmayan sistemlerinin harici kontrolünü gerektiren hizmetler kompleksidir. Büyük dezavantajlarının üstesinden gelirken, esneklik ve beceri erişiminin tüm faydalarını personel artırmadan devralır.
· Geliştirilmiş maliyet modeli: Yönetilen BT hizmetleri sağlayıcıları, fiyatlandırmayı sonuca bağlar. Bu, bir müşterinin belirli hizmetlere olan talebinin azalması veya artması durumunda, sırasıyla fiyatın değişeceği anlamına gelir.
· Garantili sonu: Hizmet sunumu, hizmetin kapsamının ve zaman sınırının belgelendiği bir hizmet düzeyi sözleşmesi (SLA) ile desteklenir. Sağlayıcılar taahhütleri yerine getirmeye çalışırlar, böylece işlerinin değerini en üst düzeye çıkarmak için teşvik edilirler.
· Çeşitli becerilere erişim: Yönetilen BT hizmetleri kuruluşları genellikle personel artırma şirketlerinden daha büyüktür, bu nedenle müşterilere sürekli gelişen müşteri gereksinimlerini karşılamak için gerekli olan çok daha geniş bir beceri, çözüm ve bilgi tabanı sunarlar.
Sonuç olarak, yönetilen hizmet modeli, asıl işinize odaklanmanıza ve destek hizmetlerini becerikli ve sonuç odaklı bir yükleniciye kaydırmanıza olanak tanır.
Yönetilen BT hizmetlerini benimseme

Aşama 1: Planlama
İlk olarak, neyin dış kaynak olarak kullanılacağını tanımlayın. İş bilgisi açısından yoğun ve şirketinize özgü süreçlerin yönetimini asla bir satıcıya devretmeyin. Dış kaynak kullanımı için yanlış hizmeti seçmek, satıcıya kilitlenme ile sonuçlanır.
İkinci olarak, yönetilen BT hizmetlerinin kapsamına karar verin. Örneğin bir hosting hizmeti ise hostingin nerede başlayıp nerede bittiğini belirlemelisiniz. Kulağa bariz geliyor, ancak uygulama bunun basit olmaktan uzak olduğunu gösteriyor. Bu adımı göz ardı etmek, müşteriler ve satıcılar kapsamı farklı anladığında ve belirli süreçleri gözetimsiz bıraktığında parmakla gösterme ile sonuçlanır.
Üçüncüsü, hizmet tanımı ve kapsamı dışında sorun raporlama, performans ölçütleri, müşteri tazminatı, müşteri sorumlulukları ve veri koruma gibi önemli maddeleri kapsayacak optimum bir SLA üzerinde çalışın.
Aşama 2: Tedarikçi seçimi
Yönetilen bir BT hizmetleri satıcısının güvenilirliği, şirketlerin bu modeli seçmesini engelleyen ana risklerden biridir. Güvenilir bir ortakla işbirliği yapmak istiyorsanız, oldukça yorucu bir tedarikçi avlama sürecine hazır olun.
İlk olarak, bu alandaki uzmanların önerileri, satıcıların belirli bir teknolojideki yetenekleri ve önceki müşterilerin referansları gibi kriterlere dayalı olarak yönetilen BT hizmetleri sağlayıcılarını kısa listeye alın.
5-10 aday seçtikten sonra, daha fazla bilgi almak için onlara RFI gönderin veya bire bir oturumlar gerçekleştirin.
Daha sonra, Teklif Teklifinizi ikinci olanlara iletin ve satıcının kabiliyetine ve fiyatına göre yanıtlarını değerlendirin.
Son olarak, uygun adayı seçin ve bir SLA'nın nihai hüküm ve koşullarını müzakere edin.
Aşama 3: Geçiş
Metodolojinin ve programın belirtildiği bir geçiş planı, bir SLA'ya yansıtılır. Yaygın bir hataya dikkat edin: bir hizmetin nasıl sunulacağı konusunda aşırı spesifikasyon. Bir müşteri şirket, bir satıcının metodolojisine müdahale etmeye başladığında, kendisine bir hizmet sağlama sorumluluğu açısından büyük bir risk taşır. Bu, her zaman şöyle diyebilen sağlayıcının performansının yetersiz olmasına neden olur: “Bunu bizim yöntemimizle yapmak istedik ama siz araya girdiniz. Yani bir şeyler ters giderse, suçlu sen olacaksın.”
Bu aşamada, gerçek bilgi aktarımı gerçekleşir. Başlangıçta, yeni bir satıcı, dahili personelin veya büyütme ekibinin nasıl çalıştığını gözlemler. Bundan sonra satıcı, genel hizmet yönetimi sorumluluklarını tamamen üstlenir.
4. Aşama: Yönetişim
Yönetilen BT hizmetlerinin sürdürülebilirliğini sürdürmek için, bir müşterinin düzenli raporlama ve periyodik performans denetimleri gerçekleştirmesi, hizmet hacmini SLA'ya göre incelemesi ve satıcının BT hizmetleri pazarının şu anda sunduğu şeylerle rekabet edebilmesini sağlaması önemlidir.