COBIT ve ITIL: Bu ikisinin neler yapabileceğine dair gerçek hayattan bir örnek

15.02.2025 11:59 By Adem Oztemel - Comment(s)

ITSM uygulaması düşünüyorsanız , ancak hangi çerçeveye ihtiyacınız olduğundan emin değilseniz, burada gerçek hayattan bir örnek üzerinde bir kuruluş içindeki ITIL ve COBIT'i karşılaştırarak size yardımcı olmaya çalışacağız. Ancak herhangi bir pratik karşılaştırma yapmadan önce kısaca ...

Global şirketlerin merkezi bir ITSM sistemine ihtiyaç duymasının 5 nedeni

15.02.2025 11:51 By Adem Oztemel - Comment(s)
Global şirketlerin merkezi bir ITSM sistemine ihtiyaç duymasının 5 nedeni

Çok uluslu şirketler (ÇUŞ), erişimlerini bölgesel ve ulusal sınırlar boyunca genişletiyor ve bu da çok sayıda yönetimsel zorluk ortaya çıkarıyor. Gelişen teknolojiler iş doğasının derinliklerine inip yeni tip BT hizmetleri ve onların tüketicilerini getirirken, ÇUŞ yöneticilerinin gündeminde bir...

Yeni Bir ITSM Aracı Satın Almak – Teori ve Pratik

14.02.2025 23:05 By Adem Oztemel - Comment(s)
Yeni Bir ITSM Aracı Satın Almak – Teori ve Pratik

Yeni Bir ITSM Aracı Satın Alma Süreci

Yeni bir ITSM (Bilgi Teknolojileri Servis Yönetimi) aracı satın almaktan bahsedelim. En iyi ITSM uygulamaları genellikle pragmatizme dayalıdır – yani teori ve pratik deneyimin bir birleşimidir. Çoğu zaman, bu iki kaynak uyumlu bir şekilde birleşir. Örneğin, değiş...

Servis Yönetiminin Gücünden Yararlanmak

14.02.2025 23:00 By Adem Oztemel - Comment(s)
Servis Yönetiminin Gücünden Yararlanmak

Servis yönetimi en iyi uygulamalarını ve araçlarını birden fazla iç destek fonksiyonuna yaymak büyük bir iştir. Her servis alanının kendi hedefleri, insanları, kültürü, hizmet portföyü ve olgunluk seviyeleri vardır, bu nedenle BT'nin çeşitli iş bağlamlarını yönetebilmesi gerekir.

Peki nereden başlama...

Personelinizi ITSM Araçlarını Kullanmaları için Eğitin: Başarı için 5 İpucu

14.02.2025 22:57 By Adem Oztemel - Comment(s)
Personelinizi ITSM Araçlarını Kullanmaları için Eğitin: Başarı için 5 İpucu

Teknolojiye giderek daha fazla bağımlı hale gelen bir dünyada, iş uygulamalarının da buna ayak uydurması önemlidir. BT hizmet yönetimi (ITSM) en iyi uygulaması ve bunu sağlayan araçlar, işletmelerin yüksek kalitede BT hizmet sunumu ve desteği sağlayabilmesinde hayati bir rol oynamaktadır. Doğru ITSM...

Makine Öğrenmesi ile ITSM Daha Akıllı Hale Geliyor

14.02.2025 22:53 By Adem Oztemel - Comment(s)
Makine Öğrenmesi ile ITSM Daha Akıllı Hale Geliyor

Bu makale, makine öğrenmesinin, bilet hacmi ve maliyetle ilgili ITSM sorunlarını nasıl çözebileceğini ve daha hızlı, içsel olarak otomatikleşmiş bir servis masası yeteneğini nasıl oluşturabileceğimizi daha derinlemesine incelemektedir.


Makine Öğrenmesi ve Analitik ile Daha Akıllı ITSM

Makine öğrenmesi...

BT Yönetişimi Tanım, Çerçeveler ve En İyi Uygulamalar

14.02.2025 17:06 By Adem Oztemel - Comment(s)
BT Yönetişimi Tanım, Çerçeveler ve En İyi Uygulamalar

BT yönetişimi, BT Hizmet Yönetiminin (ITSM) geri kalanını bir arada tutan yapıştırıcıdır. Kuruluşunuzun, verilerinin ve çalışanlarının korunmasını sağlar. Etkili BT yönetişimi, riski azaltırken BT'nin iş hedefleriyle senkronize kalmasına yardımcı olur.

 

Bu makalede, BT yönetişiminin işletmeniz i...

Uygulama Performans Yönetimi Nasıl Yapılmalı?

14.02.2025 13:37 By Adem Oztemel - Comment(s)
Uygulama Performans Yönetimi Nasıl Yapılmalı?

Şirket uygulamalarının performansı ve kullanılabilirliği, kesintisiz iş süreçlerini sürdürmek için kritik öneme sahiptir ve küçük performans sorunları bile oldukça maliyetli sonuçlar doğurabilir. Örneğin, müşteriye dönük çözümlerde, yavaş sistem yanıtının SEO'yu ve dönüşüm oranını olumsuz etkil...

Bir Şirketin İş Zekasıyla Sağladığı 5 Avantaj

14.02.2025 13:29 By Adem Oztemel - Comment(s)

Peki iş zekası neden önemlidir? İş analistleri genellikle bir BI çözümünün ana avantajının "iş süreçlerinizdeki varsayımları ortadan kaldırmak" olduğunu söyler. Bu, iş zekasının bir kuruluş içinde bilgiye dayalı karar vermeyi teşvik etmek için verileri analiz etmek ve eyleme dönü...

ESM'yi (Kurumsal Hizmet Yönetimi) Tetikleyen Kusursuz Fırtına

14.02.2025 12:48 By Adem Oztemel - Comment(s)
ESM'yi (Kurumsal Hizmet Yönetimi) Tetikleyen Kusursuz Fırtına

ESM Nedir ve Neden Şimdi Bu Kadar İlgi Görüyor?

ESM (Enterprise Service Management - Kurumsal Hizmet Yönetimi), IT hizmet yönetimi (ITSM) ilkelerini ve yeteneklerini diğer iş birimlerinde uygulayarak performansı ve hizmeti iyileştirme sürecidir. IT'nin dışında hizmet sağlayan İnsan Kaynakları (HR), H...

Previous Next