Bir Şirketin İş Zekasıyla Sağladığı 5 Avantaj
Bir Şirketin İş Zekasıyla Sağladığı 5 Avantaj
Peki iş zekası neden önemlidir? İş analistleri genellikle bir BI çözümünün ana avantajının "iş süreçlerinizdeki varsayımları ortadan kaldırmak" olduğunu söyler. Bu, iş zekasının bir kuruluş içinde bilgiye dayalı karar vermeyi teşvik etmek için verileri analiz etmek ve eyleme dönüştürülebilir içgörüler sunmak için kullanılması nedeniyle mümkün hale gelir.
Bir şirketin iş zekasından yararlanarak hangi avantajları elde edebileceğini açıklamak için BI uygulama hizmetlerindeki deneyimimizi kullanıyoruz. Pratiklik eklemek için, iş zekasının bu büyük faydalarının, iş zekasını erken benimseyen ve veriye dayalı iş analitiğinin bilgili kullanıcısı olan Starbucks tarafından nasıl sarsıldığını göstereceğiz.
Fayda 1. Müşterileri anlamak ve şirketin tekliflerini buna göre ayarlamak

BI araçları, şirketlerin birden çok kaynaktan gelen müşteri verilerini işlemesine ve 360 derecelik bir müşteri profili oluşturmasına olanak tanır. İş zekasının amaçlarından biri iş açısından kritik verileri anlaşılması kolay bir şekilde sunmak olduğundan, şirketler müşterilerinin ihtiyaçlarını ve davranışlarını net bir şekilde anlayabilir. Sonuç olarak, tekliflerini buna göre ayarlama ve birinci sınıf ürün ve hizmetler sunma yetkisine sahipler.
Yeni ürün serilerinin lansmanı
Starbucks, evde içecek tüketimiyle ilgili sektör raporlarını ve müşterilerin bir Starbucks mağazasındayken ürünleri nasıl sipariş ettiğiyle ilgili verileri analiz etmek için iş zekasını kullandı. Şirket bu bilgiyi marketlerde satmak üzere K-Bardakları ve şişelenmiş içecekler oluşturmak için kullandı. Bu, şirketin müşterilerin evde diğer kahve markalarını kullanmasını engellemesine olanak sağladı.
Mağaza konumlarını tanımlama
Starbucks, 2008'den beri yeni mağazalarını bulmak için BI haritalama yazılımı olan Atlas'ı kullanıyor. Platform, şirketin alan nüfus yoğunluğu, sakinlerin ortalama geliri, trafik modelleri ve diğer Starbucks konumlarına yakınlığı gibi büyük miktarda veriyi değerlendirerek yeni bir mağaza konumunun ekonomik uygulanabilirliğini tahmin etmesine olanak tanır. Böylece şirket, müşterilerin tam ihtiyaç duyduğu yerde mağazalar açıyor ve bu da diğer lokasyonlardaki işi zedelemeden satışları artırıyor.
Fayda 2. Satış ve pazarlama faaliyetlerini artırmak

BI çözümleri ile şirketler, müşteri ihtiyaçlarını tahmin etmek ve talebi karşılamak için satış ve pazarlama faaliyetlerini tanımlamak için çok boyutlu perakende verilerine (işlemlerden sosyal medyaya) daha yakından bakar .
Müşteri talebini tahmin etmek
Tahmine dayalı analitiği kullanan Starbucks, analitik destekli mağaza içi dijital panolarla satışları başarıyla artırıyor. Panolar, günün saatine, hava durumuna, sosyal trendlere ve daha fazlasına dayalı öğeleri görüntüler: örneğin, sabah kahvaltı öğeleri, soğuk havalarda sıcak içecekler, tatil spesiyaliteleri, süt ürünleri içermeyen alternatifler vb . Starbucks, müşterileri daha çekici bir teklifle cezbetmek için.
Sipariş önerilerini özelleştirme
16 milyondan fazla aktif kullanıcısı olan Starbucks'ın mobil uygulaması, müşterilerin satın alma alışkanlıklarına ilişkin zengin veri sunuyor. Bu verileri doğru bir şekilde kullanmak için şirket, müşterilere popüler seçimlerine, sipariş geçmişlerine ve yerel bir mağazanın envanterine göre özel sipariş önerileri sunmak için bir pekiştirmeli öğrenme platformu kullanıyor. Şirket, müşteriler için bu tür kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarak hem müşteri sadakatini hem de satışları artırıyor.
Avantaj 3. Back-end işlemlerini optimize etme

Bir iş zekası çözümü, bir şirketin sipariş yönetimi, planlama, personel alımı , envanter yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi gibi dahili iş süreçlerini ilerletmek için verileri analiz edebilir .
Akıllı bir şekilde personel alımı ve personel planlaması
Personel çizelgeleme optimizasyonu nedeniyle, bir Starbucks müşterisinin sıraya girmesinden siparişin teslim edilmesine kadar geçen süre, günün hangi bölümünde gelirse gelsin, yaklaşık üç dakika sürer. BI araçları, mağaza yöneticilerinin işgücü çabalarına karşı mağaza performansını sürekli olarak izlemelerine yardımcı olur mağazanın mevcut personel ile ne kadar iyi çalıştığını belirlemek için. Yöneticiler, bu araçlarla, personeli büyüterek veya küçülterek ve bazı görevleri (temizlik çalışma alanları, kahve makineleri vb.) sessiz dönemlerde veya mesai saatleri dışında gerçekleştirmek üzere yeniden planlayarak işi optimize edebilir. Bu şekilde, baristalar aşırı yüklenmez ve bir müşteriyle küçük sohbetler yapmak veya örneğin doğum günü için bir fincana balon çizmek için zamanları olur. Bu tür kişiselleştirilmiş yaklaşım, şirketin müşteri odaklı politikasının temelinde yer alan müşteri memnuniyetini artırmaktadır.
Tedarik zinciri yönetimini optimize etme
Starbucks'ın tedarik zincirinde, merkezi iş zekası uygulaması nedeniyle israfa ve verimsizliğe yer yoktur. BI yazılımı, stok envanteri, nakliye planlaması ve depolama kapasitesi hakkında sürekli güncellenen bilgilere talep üzerine erişim sağlar. Gerçek zamanlı raporlara dayalı olarak şirket, rekabetçi fiyatları korurken alternatif tedarikçiler bularak örneğin düşük kaliteli ham ürünlere çevik bir şekilde tepki vermeyi başarıyor.
Avantaj 4. Rekabeti yakından takip etmek

Bir BI çözümünün parçası olarak kıyaslama, rakiplerin nasıl daha iyi performans göstereceğine dair pratik içgörüler sunar. Rekabet analizi, bir şirketin performansını sürekli iyileştirmeye olanak tanır.
Hizmet sunumunun yeni yollarını bulmak
Rekabetçi kıyaslama Starbucks'a, hem paket servis hem de içeride yemek seçenekleri sunan mağazaları öngören üçüncü sıra stratejisini yeniden yapılandırma ihtiyacını ortaya çıkarma yetkisi verdi. McDonalds, Luckin Coffee ve diğer rakiplerinin ayak izlerini takip eden Starbucks, yemek dağıtım hizmetini başlattı ve yalnızca teslim alma mağazaları açtı. Şirketin çabaları işe yarıyor gibi görünüyor: Sabah veya öğleden sonra rutinlerinin bir parçası olarak Starbucks'ı zaten kullananların ötesindeki müşterilere ulaşmayı başardılar.
Ve tüm bunlar – Fayda 5'e yol açar. Gelir artışı ve maliyet düşüşü

BI yazılımını etkin bir şekilde kullanan işletmeler, müşterileri ve taleplerini analiz ederek, pazarlama ve satış faaliyetlerini artırarak, işletmeyi destekleyen operasyonları optimize ederek ve kıyaslama yaparak daha fazla kazanır .
Starbucks'a gelince, başarılı bir şekilde kullanılan iş zekası ve veri analitiği uygulamaları, onlara yalnızca müşteri çekme, sonuç olarak satış hacmini artırma konusunda değil, aynı zamanda çok az şirketin başarabildiği ölçüde sürekli değişen tüketici davranışlarını takip etme konusunda da güç veriyor.