Personelinizi ITSM Araçlarını Kullanmaları için Eğitin: Başarı için 5 İpucu

14.02.2025 22:57 By Adem Oztemel

Personelinizi ITSM Araçlarını Kullanmaları için Eğitin: Başarı için 5 İpucu

Teknolojiye giderek daha fazla bağımlı hale gelen bir dünyada, iş uygulamalarının da buna ayak uydurması önemlidir. BT hizmet yönetimi (ITSM) en iyi uygulaması ve bunu sağlayan araçlar, işletmelerin yüksek kalitede BT hizmet sunumu ve desteği sağlayabilmesinde hayati bir rol oynamaktadır. Doğru ITSM aracını seçmek ve uygulamak bir şeydir, ancak personelinizin bunu başarıyla kullanmasını sağlamak başka bir şeydir. Size yardımcı olmak için, personelinizi yeni ITSM aracınızı başarılı bir şekilde kullanmaları için eğitmenize yardımcı olacak beş basit ipucunu burada bulabilirsiniz.

 

1. ITSM Araçlarının “Nedenini” Anlatın

Yeni bir ITSM aracının kullanıma sunulması, bir teknoloji değişikliği olduğu kadar bir insan değişikliğidir. Neden mi? Çünkü geleneksel çalışma şeklini değiştirir. Bu, kurumsal değişim yönetimi 101'dir - insanlara “Benim için ne var?” sorusunu iletmek ve satmak.

 

Bu nedenle, ideal olarak herhangi bir eğitimden önce, yeni ITSM aracının gerekliliğini ve şirkete ve çalışanlarına getireceği faydaları iletmek önemlidir.

 

Bu faydalar geniş kapsamlıdır. Örneğin, en iyi ITSM uygulamaları ve amaca uygun bir ITSM aracı, bir işletmenin verimliliğini ve günlük operasyonlarını iyileştirir. Basitçe BT hizmet masası işlemlerini otomatikleştirmekten, son kullanıcılarla etkili iletişim kurmaya, çalışanların BT hizmet taleplerini ve olaylarını verimli bir şekilde ele almaya kadar.

  

2. Yeni Çalışanlar İçin Etkili Bir İşe Alıştırma Planı Uygulayın

ITSM araç eğitimi tek seferlik bir şey değildir. Yeni çalışanlara da verilmesi gerekir ve belki mevcut çalışanlar için de tazeleme eğitimine ihtiyaç duyulabilir.

 

2022'de yapılan bir işyeri anketi, mutsuz çalışanların %56'sının eğitimlerinin hiç olmadığını veya etkisiz olduğunu söylediğini ortaya koymuştur. Bunların %53'ü ise daha kaliteli bir eğitim almış olsalardı işlerini daha iyi yapabileceklerini düşünmektedir.

 

Eğitim, ITSM araçlarının başarılı bir şekilde kullanılmasının birçok yönden zaman kazandırıcı olmasıyla birlikte, hem BT kullanıcıları hem de son kullanıcılar için aracı ne kadar iyi kullandıkları ve aracın onları nasıl daha verimli ve üretken hale getirdiği konusunda zaman kazandıran büyük bir ön zaman yatırımıdır. Bunun eğitimin bir parçası olarak iletildiğinden emin olun.

 

İyi yapıldığında, çalışanlar zamanlarına saygı duymaya verdiğiniz önemi (ve daha verimli çalışmalarına yardımcı olmaya çalıştığınızı) fark edeceklerdir. Onlara ITSM araçlarının doğru kullanımının başkalarına da zaman kazandıracağını öğretin.

 

3. Kaliteli Eğitim Sağlayın

Hiçbir insan aynı değildir. Aynı mantık, iki kişinin de tam olarak aynı şekilde öğrenemeyeceği anlamına gelir. Önceki adımlarla birlikte, personeli ihtiyaçlarına göre eğitmek için çaba gösterilmelidir.

 

ITSM araçlarının ne, neden ve nasıl olduğunun anlaşılması istenen sonuçtur - personelin eğitimi ne kadar hızlı tamamlayabildiği değil. İnsanlar farklı hızlarda öğrenecektir. Bu yüzden bunu teşvik edin ve destekleyin.

 

Bir kez daha, çalışanlarınız bu çabanın farkına varacaktır. Bu sayede hem eğitimle hem de işverenle olumlu bir ilişki kurulması ve motivasyon ile iş memnuniyetinin artırılması umulmaktadır.

 

ITSM aracı eğitiminizin amacına ulaşmasına yardımcı olacak diğer şeyler şunlardır:

 

  • Çalışanları farklı büyüklükteki gruplara yerleştirmek ve büyüklüklerine uygun etkinlikler düzenlemek
  • Hem küçük hem de büyük grupları ağırlayabilecek uygun bir mekan bulun ve ekip oluşturma alıştırmalarıyla birlikte masa başı ITSM eğitimine hazır olun.

 

4. Doğru Davranışları Yönlendirmek için Teşvik Kullanın

Burada önemli olan “ödüllendirilenin yapılmasıdır”. Çalışanları yeni davranışları için ödüllendirirseniz, sergileyecekleri davranış da bu olacaktır. Ödüller, minnettarlık ifadelerinden hediye vermeye kadar basit olabilir.
 

5. Eğitiminizi Değerlendirin

İnsanları yeni ITSM aracınız konusunda eğitmenin en iyi yolunu bulmak zor olabilir. Bu nedenle, ilk eğitim grubunuz tamamlanmak üzereyken bir anket doldurmalarını sağlayın. Onlara eğitimin farklı yönleri hakkındaki fikirlerini sorun. Katılımcılar onlardır ve eğitimde yapılabilecek iyileştirmeler konusunda yeni bir bakış açısı sunabilirler.

Bu, eğitimin personeli motive ettiği ve etmediği alanları belirlemenize yardımcı olacaktır. Ayrıca, araç kullanımının olabildiğince açık olmayan yönlerini de. Bu sayede bir sonraki sefer için eğitiminizi daha iyi hale getirebileceksiniz!