Blog categorized as ITSM

ITSM Nedir? ITIL 4 Hizmet Yönetimi

17.02.2025 22:34 By Adem Oztemel - Comment(s)
ITSM Nedir? ITIL 4 Hizmet Yönetimi

ITSM Verilerinin Önemi

IT hizmet yönetimi (ITSM) çözümleri, büyük miktarda IT ile ilgili veri barındırır. Konfigürasyon yönetimi veritabanları (CMDB), hizmet katalogları ve olaylar, hizmet talepleri, problemler ve değişiklikler gibi işlem kayıtları bu verilerin kaynağıdır. Ancak, birçok IT organizasy...

ITSM Araçlarını IT Dışında Kullanmayı Düşünüyor musunuz? Öncelikle ESM Çalışmanızı Yapın!

17.02.2025 14:22 By Adem Oztemel - Comment(s)
ITSM Araçlarını IT Dışında Kullanmayı Düşünüyor musunuz? Öncelikle ESM Çalışmanızı Yapın!

ESM Nedir ve Neden Önemlidir?

Kurumsal Hizmet Yönetimi (ESM), IT Servis Yönetimi (ITSM) uygulamalarını ve araçlarını IT dışındaki alanlarda kullanmayı ifade eder ve günümüzde oldukça popüler bir trend haline gelmiştir. Ancak, diğer iş birimlerine (insan kaynakları (HR) veya tesis yönetimi gibi) yönel...

ITSM Nedir? ITIL 4 Hizmet Yönetimi

17.02.2025 13:29 By Adem Oztemel - Comment(s)
ITSM Nedir? ITIL 4 Hizmet Yönetimi

Bir ITSM (BT hizmet yönetimi) tanımı mı arıyorsunuz? Eğer öyleyse, hizmet yönetimi kitaplarında ve internette birçok ITSM tanımı mevcuttur. Örneğin, dünya çapında popüler olan hizmet yönetimi en iyi uygulama çerçevesi ITIL, ITSM'yi şu şekilde tanımlamaktadır:

 

“İşletmenin ihtiyaçlarını karşılaya...

Kullanıcı Yönetim Sistemleri ve BT Hizmet Yönetimi

17.02.2025 10:42 By Adem Oztemel - Comment(s)
Kullanıcı Yönetim Sistemleri ve BT Hizmet Yönetimi

Kullanıcı Yönetim Sistemleri (UMS), bir kuruluş içindeki çeşitli kaynaklara kullanıcı erişimini yönetmek için merkezi bir yol sağladığından birçok BT yapısı için kritik öneme sahiptir. Kullanıcı Yönetim Sistemleri özünde kullanıcı hesaplarının oluşturulması, silinmesi ve değiştirilmesinden sorumludu...

Her Seviye ITSM'in Avantajları

17.02.2025 09:48 By Adem Oztemel - Comment(s)
Her Seviye ITSM'in Avantajları

Yüksek Düzeydeki ITSM’in Faydaları

 

Birçok ITSM faydası bulunmaktadır, ancak bu faydaların bir organizasyon tarafından elde edilebilmesi, ITSM en iyi uygulamalarının ne kadar iyi benimsenmiş olduğuna bağlıdır. Bu ITSM faydaları şunları içerir:

 

    1. İş Hedefleriyle Daha İyi Uyum: IT faaliyetlerin...

Kurumsal Hizmet Yönetimi - ESM nedir?

16.02.2025 22:46 By Adem Oztemel - Comment(s)
Kurumsal Hizmet Yönetimi - ESM nedir?

Kurumsal hizmet yönetimi hakkında konuşalım. Kurumsal hizmet yönetimi (ESM) kavramı on yılı aşkın bir süredir var olsa da, terminoloji her zaman insanların farkında olduğu bir şey değildir. Özellikle de “kurumsal hizmet yönetimi” terimi, ne olduğuna ve ne işe yaradığına işaret etmenin en yaygın kull...

BT Hizmet Masası - Hizmet Masası Amacının Tanımlanması

16.02.2025 20:35 By Adem Oztemel - Comment(s)
BT Hizmet Masası - Hizmet Masası Amacının Tanımlanması

BT hizmet masasının amacı hakkında konuşalım. Bu makale, bir BT hizmet masası veya yardım masası kurmanın temel unsurlarını inceleyen bir BT hizmet yönetimi (ITSM) serisinin ilkidir. Önümüzdeki birkaç ay içinde daha fazlası gelecek.

 

Birçok yönden BT hizmet masasının amacı, çoğu BT hizmet masası...

Hizmet Talebi Yönetimi İpuçları: BT Hizmet Masası için 20 Basit İpucu

16.02.2025 17:47 By Adem Oztemel - Comment(s)
Hizmet Talebi Yönetimi İpuçları: BT Hizmet Masası için 20 Basit İpucu

Çoğu kuruluş hizmet talebi yönetimine ihtiyaç duyar, ancak bu ITIL terminolojisidir. Dolayısıyla, buna “hizmet talebi yönetimi” demeyebilirler, bunun yerine “iş odaklı değişim”, “bilet işleme” veya başka bir isim kullanabilirler. Ancak “yeni BT hizmetlerinin sağlanması” - ki bu hizmetler elbette hiz...

ITSM Araç Seçim Süreci: Doğru Satın Alma İçin İpuçları

16.02.2025 16:36 By Adem Oztemel - Comment(s)
ITSM Araç Seçim Süreci: Doğru Satın Alma İçin İpuçları

Yeni bir IT hizmet yönetimi (ITSM) aracı seçmek, ciddi bir iştir. Özellikle teklif talebi (RFP) süreci hem alıcı hem de satıcı tarafında sıkça karmaşık ve zorlu bir süreç olarak görülür. Ancak daha da önemlisi, bu süreçte yapılan hatalar işletme için uzun vadeli sorunlara yol açabilir.

Bir ITSM aracı...

ITIL En İyi Uygulamaları: Bilmeniz Gerekenler

16.02.2025 16:08 By Adem Oztemel - Comment(s)
ITIL En İyi Uygulamaları: Bilmeniz Gerekenler

Bir BT uzmanı olarak hangisi daha zor? Süreçlerin kalitesini ve verimliliğini artırmak mı yoksa bunları belirlenen iş hedefleriyle uyumlu hale getirmek mi? Kabul edelim, BT kablolar, sunucular ve kısaltmalardan oluşan karmakarışık bir karmaşa olabilir. Ancak kaosun ortasında bir umut ışığı var: ITIL...

Next