Blog categorized as ITSM

Incident Management vs Problem Management

16.02.2025 15:57 By Adem Oztemel - Comment(s)
Incident Management vs Problem Management

Hadi, olay ve problem yönetiminden bahsedelim. Şöyle bir durum var. ITIL (Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi) rehberliği, 1980'lerin sonlarından beri IT hizmeti sağlama ve destekleme konusunda var. Şu anda dördüncü versiyonundayız (ITIL 4), ancak ITIL süreçleri hakkında kitaplar, kurslar ve blog ...

BT Varlık Yönetimi Zorlukları nelerdir ve Bunların Üstesinden Nasıl Gelinebilir?

16.02.2025 15:25 By Adem Oztemel - Comment(s)
BT Varlık Yönetimi Zorlukları nelerdir ve Bunların Üstesinden Nasıl Gelinebilir?

BT varlık yönetiminin (ITAM) benimsenmesinin birçok faydası olsa da, belki de BT hizmet yönetimi kabiliyetinin bir parçası olarak, kuruluşlar etkili ITAM uygulamalarını uygulama ve sürdürmede hala zorluklarla karşılaşabilirler. Bu yaygın ITAM zorlukları aşağıda özetlenmiştir.

 

Yaygın ITAM zorluk...

IT Hizmet Eşleme(Mapping) Süreci: Pratik Bir Rehber

16.02.2025 14:30 By Adem Oztemel - Comment(s)
IT Hizmet Eşleme(Mapping) Süreci: Pratik Bir Rehber

BT hizmet yönetiminin (ITSM) uzun vadeli bir hedefi, BT hizmetlerinin etkin bir şekilde işletilmesini sağlamaktır. Ancak, bu hizmetleri yönetmek, çeşitli BT bileşenleri arasındaki karmaşık ilişkilerin derin bir şekilde anlaşılmasını gerektirir ve burada BT Hizmeti Eşleme devreye girer.

Bu kapsamlı ma...

BT Hizmet Masası Uygulamanızı Kurma

16.02.2025 07:12 By Adem Oztemel - Comment(s)
BT Hizmet Masası Uygulamanızı Kurma

BT hizmet masası aracınızı nasıl yapılandıracağınız, kuruluşunuzun ve BT hizmet masanızın hedeflerine, uygulamayı seçtiğiniz BT hizmet masası türüne, seçtiğiniz özelliklere ve BT hizmet yönetimi (ITSM) modüllerine ve BT hizmet masası aracınızın yapılandırılabilirliğine göre belirlenir. Bu, farklı ku...

Harika Bir ITSM Yazılımının 4 Vazgeçilmez Özelliği

15.02.2025 20:15 By Adem Oztemel - Comment(s)
Harika Bir ITSM Yazılımının 4 Vazgeçilmez Özelliği

IT hizmet yönetimi (ITSM) yazılımı, bir IT servis masasının başarısını ya da başarısızlığını belirleyebilir ve desteklemeye çalıştığı IT hizmetlerini olumsuz etkileyebilir. Peki, bir yazılımı diğerinden daha iyi yapan nedir? Gereken ITSM yeteneklerini sağlamanın yanı sıra, belirli bir ITSM aracına y...

IT Servis Masası Metriği: Hangi KPI'ları Ölçmeliyiz?

15.02.2025 20:07 By Adem Oztemel - Comment(s)
IT Servis Masası Metriği: Hangi KPI'ları Ölçmeliyiz?

Zaman zaman bana şu soru soruluyor: “IT servis masamız hangi iki ya da üç anahtar performans göstergelerini (KPI'ları) ölçmeli?” Bu aslında, “Bir ip ne kadar uzun olabilir?” sorusuna benzer bir soru. Veya benim “danışmanın cevabı” dediğim, “Duruma bağlıdır” şeklinde cevap verdiğim bir soru.

 

Yar...

Yapay Zeka Kullanımı - Artık Bir ITSM Gerekliliği

15.02.2025 19:59 By Adem Oztemel - Comment(s)
Yapay Zeka Kullanımı - Artık Bir ITSM Gerekliliği

BT hizmet yönetimi (ITSM) sürekli değişen bir disiplindir. En son gelişme, yapay zekanın (AI) yaygınlığındaki dramatik artıştır. Bu durum, OTRS Group tarafından yakın zamanda gerçekleştirilen bir ankette de kanıtlandı. Geçen yıla göre neredeyse üç kat daha fazla BT ekibinin ITSM süreçlerini daha ver...

ITSM Süreçlerinde Sık Karşılaşılan Zorluklar ve Çözümleri

15.02.2025 16:20 By Adem Oztemel - Comment(s)
ITSM Süreçlerinde Sık Karşılaşılan Zorluklar ve Çözümleri

Kuruluşunuz BT hizmet yönetimi (ITSM) uygulamalarını ve süreçlerini benimsemekte zorlanıyorsa, bunun nedeni ITSM başarısının önündeki yaygın zorluklardan biri veya birkaçı olabilir. Bu makale, size yardımcı olmak için bu zorluklardan bazılarını ve size yardımcı olacak çözümleri paylaşmaktadır.

ITSM S...

Yardım Masası Performans Metrikleri: İzlenecek En Önemli KPI'lar

15.02.2025 13:42 By Adem Oztemel - Comment(s)
Yardım Masası Performans Metrikleri: İzlenecek En Önemli KPI'lar

Yardım masası KPI'larını neden oluşturup takip etmelisiniz?

Yardım masası temsilcileri, müşterilerin sorunlarını çözmelerine ve sorularını yanıtlamalarına yardımcı olma konusunda ön saflarda yer alır. Acentelerinizin iş ve yardım masası süreçlerini KPI'lar ile analiz etmek, müşterilerinizi memnu...

COBIT ve ITIL: Bu ikisinin neler yapabileceğine dair gerçek hayattan bir örnek

15.02.2025 11:59 By Adem Oztemel - Comment(s)

ITSM uygulaması düşünüyorsanız , ancak hangi çerçeveye ihtiyacınız olduğundan emin değilseniz, burada gerçek hayattan bir örnek üzerinde bir kuruluş içindeki ITIL ve COBIT'i karşılaştırarak size yardımcı olmaya çalışacağız. Ancak herhangi bir pratik karşılaştırma yapmadan önce kısaca ...

Previous Next