BT Ekipleri: Şirket İşbirliğinin Görünmeyen Kahramanları

14.02.2025 12:13 By Adem Oztemel

BT Ekipleri: Şirket İşbirliğinin Görünmeyen Kahramanları

İnovasyon ve uyum. İki basit kavram, ancak her ikisini de başarmanın zor olduğu biliniyor. Birçok şirket bu iki alanda da ayaklarını yere basmakta zorlanıyor. Daha ziyade, kendilerini teknolojik bir rutinin içinde buluyor ve parça parça çalışıyorlar. Üst düzey yöneticiler, çözümü bulma umuduyla internette gezinmek yerine, BT departmanı olarak bilinen, krize karşı koyan, doğası gereği teknoloji meraklısı süper ekibe başvurmalıdır. Muhtemelen zaten en son teknoloji haberlerinin nabzını tuttukları için, şirketinizi ileriye götürmenin en iyi yolları konusunda liderlere benzersiz bir içgörü sunabilirler.

 

İnovasyon, Toz Altında Kalmak ya da Zirveye Çıkmak Arasındaki Fark Olabilir

 

İnovasyonla mücadele benzersiz bir mücadele değildir. Aslında oldukça yaygındır. Pek çok şirket, eski yöntemler “gayet iyi” çalıştığı için yeni şeyler deneme kavramı etrafında dönüp durur.

 

Ne yazık ki teknoloji ve inovasyon kimseyi beklemez. Ne de olsa bir zamanlar internet küçümseniyor ve hatta alay konusu oluyordu. İşletmeler yeni teknolojilerin önüne geçmeli (üretken yapay zekayı (AI) düşünün) ya da toz içinde kalma riskini göze almalıdır. Aslında, 2022 ABD Ticaret Odası'nın Küçük İşletmeleri Güçlendirme Raporu'na göre “teknoloji platformlarını kullanan küçük işletmelerin satışlarında, kârlarında ve istihdamlarında büyüme görülme olasılığı daha yüksektir.” Şöhretinize güvenirseniz, kısa süre sonra sektörünüzde lider olarak görülmeyeceksiniz. Müşterileriniz kısa süre içinde teknoloji konusunda daha bilgili rakiplerinizi aramak için gemiden atlamaya başlayabilir ve kârınız düşebilir.

 

İnovasyon Ortağı Olarak BT

 

Kuşkusuz, yenilikçi olmanın yollarını bulmak zor olabilir. Ne de olsa çoğu işletme riskten kaçınma eğilimindedir ve kaçınılmaz ön maliyetlerden çekinir. Ancak, teknoloji inovasyonunda öncülük etmek uzun vadede buna değecek ve günümüzün sürekli gelişen dünyasında rekabetçi kalmanızı sağlayacaktır. Sadece nereden başlayacağınızı bilmeniz gerekiyor. Ya da daha doğrusu, kimden yardım isteyeceğinizi.

 

BT'de çalışmanın doğası gereği, BT ekibi üyeleri yeni ortaya çıkan teknolojilerle daha uyumlu olma eğilimindedir ve şirketinizin nasıl çalıştığı ve inovasyon açısından en çok neyin fayda sağlayacağı konusunda kapsamlı bir anlayışa sahip olmalıdırlar.

 

BT ekibi neredeyse her zaman tüm şirketteki her departmandan üyelerle birlikte çalışır. Bu başlı başına benzersiz bir durumdur. Büyük resmi görebilirler ve yeni teknolojinin sadece BT departmanına değil, inovasyon yoluyla şirketinizin her çalışanına nasıl hizmet edebileceğine dair birkaç fikirleri olabilir.

 

Siloları Yıkmak ve İşbirliğini Artırmak

 

Doğal olarak, şirket çapında uyum ve inovasyona giden yolda, etkisiz iletişim, iletişim araçlarının eksikliği ve/veya silo zihniyeti gibi bazı engellerin olması kaçınılmazdır. Çalışanlar birçok nedenden dolayı diğer departmanlarla bilgi paylaşma konusunda isteksiz olabilir: arkadaşlık eksikliği, rahatsızlık veya basit tembellik. Bu engellerle mücadele etmek, şirket çapında işbirliğinin ilk adımıdır.

 

Nereden başlayacağınızdan emin değil misiniz? İlhamı yanlış yerde arıyor olabilirsiniz. BT ekibiniz muhtemelen tüm departmanlarla birlikte çalıştığı için benzersiz olduğundan (sadece teknik destek olarak olsa bile), yenilik yoluyla daha iyi işbirliği sağlamak için herhangi bir fikirleri olup olmadığını görmek için onlarla özel olarak görüşmeye değer. Örneğin, kurum içi bir biletleme sistemi tüm departmanlardaki operasyonları ve sonuçları iyileştirmek için BT ekibiniz tarafından uygulanabilir. Bir biletleme sistemi, departmanlarından bağımsız olarak herkesin ne yapılması gerektiğini, kimin yapacağını ve ne zaman bitirilmesi gerektiğini anlamasına yardımcı olur. Tüm çalışanların aynı sistemi kullanmasını sağlamak, her departmanı ve ekip üyesini aynı sayfaya çekebilir ve işlerin sorunsuz yürümesini sağlayabilir.

 

Kurum Çapında Süreçlerin Kolaylaştırılması

 

Uyumluluk basit gibi görünse de, özellikle büyük şirketlerde bunu başarmak zor olabilir. Çoğu şirket için tek bir ekibe sahip olmak gerçekçi değildir. Sonuçta, bir kuruluş içindeki işler o kadar radikal farklılıklar gösterir ki (muhasebe, satış, pazarlama, teknik destek, ürün geliştirme vb.) departmanlara ayrılmak çok daha mantıklıdır. Ne yazık ki bu ayrılık sıklıkla iletişim ve inovasyon kopukluklarını da beraberinde getiriyor.

 

Rastgele bir süreç seçip en iyisini ummak yerine, bu sistemleri tasarlama veya otomatikleştirme konusunda yardım için BT ekibinize başvurun. Şirketinizdeki hiç kimse özel donanımınızı, yazılımınızı, sorunlu alanlarınızı ve performans açıklarınızı daha iyi kavrayamaz. Örneğin, belki de BT ekibiniz haftada birkaç kez belirli bir sorunla ilgili, ancak çeşitli çalışanlardan veya departmanlardan çağrı alıyor. Bu sorunun varlığından bile haberdar olmayabilirsiniz. Yine de, BT ekibinizin departmanlar arası bir çözüm oluşturarak bu sorunu kalıcı olarak nasıl çözebileceğine dair bazı fikirleri olduğuna bahse girerim. Bu sorun her departmanın ayda sadece bir kez karşılaştığı bir sorun olsa bile, tüm departmanlarınızı topladığınızda çok fazla zaman ve üretkenlik kaybı anlamına gelir. BT ekibiniz, şirket içindeki benzersiz bakış açıları nedeniyle sorunun ne kadar kalıcı olduğunun farkında olan tek grup olabilir.

 

Gölge Teknolojisine Işık Tutmak

 

Araçların ve/veya programların güvenli ve etkili olması için dikkatle incelenmesi ve doğru şekilde uygulanması önemlidir. Çalışanlar zaman zaman inovasyon konusunda haydutluk yapar ve uygun yetkilendirme olmadan kendileri veya belirli departmanları için yararlı olacağını düşündükleri bir araca kaydolurlar. Bu gölge teknolojiler kısa vadede o kişiye yardımcı olabilir ancak uzun vadede şirketiniz için yıkıcı olabilir.

 

Bariz olanla başlayalım: BT ekibi bir programı onaylamamışsa, bu program doğal olarak bir siber güvenlik riski oluşturur. Siber saldırılar giderek daha sofistike hale geliyor ve ortalama bir çalışan için fark edilmesi zor olabiliyor. Sorunlarına çözüm arayan bir ekip üyesi, farkında olmadan yetkisiz yazılımın yanı sıra bir virüs de indirmiş olabilir.

 

Başta BT departmanı olmak üzere tüm departmanlarla açık iletişimi teşvik ederek bu kötü niyetli girişimlerin önüne geçebilirsiniz. Bir dahaki sefere bir çalışan bir sorunla karşılaştığında, sorunu kendi başına çözmeye çalışmak yerine, BT ekibine yaklaşmak ve birlikte çalışarak güvenli ve umarım tek bir kişiden daha fazla fayda sağlayacak bir çözüm bulmak konusunda kendini rahat hissedecektir. Departmanların fikirlerini BT Ekibine sunması, şirketinizde kullanılan teknolojiye bir odak noktası kazandırır. Sorunlar, fikirler ve potansiyel çözümler paylaşıldıkça daha fazla işbirliği, yenilik ve uyum sağlanacağı umulmaktadır.

 

Uyum İnovasyonun Anahtarıdır

Birçok açıdan BT ekibi üyeleri iş dünyasının adı duyulmamış süper kahramanlarıdır. Onlar olmasaydı sunucular çöker, web siteleri yüklenemez, siparişler alınamaz ve muhasebeden Todd e-postalarını asla gönderemezdi. Bir dahaki sefere en son teknoloji trendlerinin bir adım önünde olmakta zorlandığınızda ya da departmanlarınız bir türlü anlaşamadığında, görünmez pelerinleri içindeki bu kadın ve erkeklere dönün ve ne dediklerini dinleyin. Günü kurtarmak için inovasyonu kullanabilirler.