Servicedesk Plus - Change Management için 5 ipucu 

21.06.2021 09:48 By Adem Oztemel
servicedesk-plus-change-management

Kuruluşunuzun BT altyapısını yönetiyor musunuz? Cevabınız Evet ise; O zaman muhtemelen değişim yönetimi ile uğraşıyorsunuzdur. BT değişim yönetimi - özellikle - bir kuruluşun BT altyapısındaki bileşenlerin bir kısmına veya tümüne yapılan değişikliklerin planlandığı, yönetildiği ve uygulandığı bir BT servis yönetimi (ITSM) sürecidir. Bu değişikliklerin hizmet kullanılabilirliğini veya iş sürekliliğini etkilemeden yapılması gerekir.

  Herhangi bir değişiklik yönetimi sürecinin temel amacı, standart süreçler ve prosedürler kullanarak değişiklik uyarlaması üzerinde daha iyi kontrol ve netlik sağlamaktır. Gerçekte ise bu hedefe ulaşmak zordur. Zor ITSM araçları, karmaşık süreçler ve değişim sonuçlarının tam raporlanaması yada gösterilememesi bir direnişe neden olabilir.

 

Öte yandan, değişim yönetimini tamamen göz ardı etmek işletmeleri daha da kötüleştirebilir. Başarısız değişiklikler, Borsa değerini düşürmekten yüzlerce uçuşun iptal olmasına kadar  yıkıcı bir etkisi yaratabilir.

ServiceDesk Plus ile hedefimiz, her zaman BT ekiplerinin karşılaştığı zorluklara karşı basit ama etkili çözümler sunmaktır. Sözümüze göre, ServiceDesk Plus'taki değişim yönetimi modülü ile bir değişim iş akışı buna bağlı şablonlar ve roller oluşturmanıza imkan sağlar. Bu özellikler BT servis masası ekiplerinin değişiklikleri planlama, yönetme ve uygulama süreçlerini basitleştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.

 

ServiceDesk Plus'taki gelişmiş değişiklik yönetimi modülünden en iyi şekilde yararlanmanın beş basit yolu:

1.  Değişim iş akışı oluşturucusuyla iş gereksinimlerinize uygun dinamik değişim iş akışları oluşturun.

2.  Değişiklik yönetimi süreçlerinizin maksimum esnekliği için değişiklik iş akışlarını birden fazla aşama ve durumla özelleştirin.

3.  Değişiklik uygulamaları üzerindeki kontrolün iyileştirilmesi için onaylar, bildirimler eylemler ekleyin.

4.  Özel değişiklik şablonları oluşturun ve tüm karmaşıklıklardaki değişiklikleri ele almak için bunları belirli iş akışlarıyla ilişkilendirin.

5.  Bir değişikliğin tüm paydaşlarına görüntüleme, erişim ve onay izinleri sağlamak için değişiklik rolleri tanımlayın ve atayın. 

 

Ayrıca, Change Management yeteneklerine sahip yaratıcı bir IT hizmet masası çözümü arıyorsanız ve henüz ServiceDesk Plus ürününü test etme şansı bulamadıysanız bu linktendemo talebinde bulunabilir ve birlikte demo çalışması yapabiliriz.