ITSM üreticiniz başka bir şirket tarafından satın alındığında, yapabileceğiniz birkaç şey vardır:
- Asla olmamış gibi davranın
- ITSM satıcınızdan gelen iletişimi bekleyin
- Geçişin sizi nasıl etkileyebileceğini öğrenmek için ITSM satıcınıza ulaşın
- Yardım masası satıcınızı ve aracınızı yeniden değerlendirin
- Alternatifleri araştırın
İlk tercih en cazip olan gibi görünebilir ancak BT altyapınızın tamamı tek yardım masası aracı tarafından destekleniyorsa bu seçenek en az yararlı olandır. İkinci seçenek biraz daha faydalıdır çünkü ITSM satıcınızdan doğrudan ileriye dönük planlarını öğrenirsiniz. Ne yazık ki, herhangi bir devir işleminin temposu düşünüldüğünde, gerçekte uygulanacak planlar için birkaç ay hatta belki de yıllar alabilir. Anlaşma ne kadar büyük olursa, genellikle o kadar uzun sürer.
Son üç seçenek inisiyatif almayı gerektirdiğinden proaktif olarak adlandırılabilir. Satın alma hakkında bilgi edinmek için kendiniz detayları araştırabilir, yeni üreticinin hedefleri ile sizin hedeflerinizin uyuşup uıyuşmadığını yeniden değerlendirebilirsiniz. Üçüncü ve dördüncü seçeneklerle ilgili sorun, zamanı hesaba katmamalarıdır.
Tek seçeneğiniz, alternatif bir ITSM çözümü aramak kaldı. Tekrar aynı süreçlere yeniden başlıyorsunuz. Demek istediğimiz, kaç alternatif var, onları nasıl filtreliyorsunuz ve başka bir “doğru” olanı nasıl seçiyorsunuz? Bu görev sıkıcı gelse de, yeni satın alma sizin için kolaylaştı.
Belirsizlikleri En Aza İndirin
Elbette, iş ortamınızdaki tüm belirsizlikleri önleyemezsiniz, ancak riskleri en aza indirebilirsiniz. Örneğin, bir yardım masası aracını seçme görevi. Genel protokol, gereksinimlerinizi kontrol etmek ve ürününüzün özelliklerini karşılayan üreticiyi seçmektir. Ancak, bu noktada, bir adım geri atın ve yalnızca üreticinin sunduğu aracı değil, bir bütün olarak üreticinin yaptığı işlere bakın. Bu şekilde, beklentileri belirlemeniz ve riskleri değerlendirmeniz daha kolaydır. Bir yardım masası satıcısına ilişkin aramanızla karşılaşabileceğiniz birkaç ölçüt:
- Uluslararası bir ürün mü yoksa butik bir ürün mü?
- Küçük üretici mi yoksa büyük üretici mi?
- Genç üretici mi yoksa deneyimli üretici mi?
- Tek ürün mü yoksa ürün paketi mi?
Örneğin, tek bir ürün sunmak, bir firmanın teknoloji gücünü gösterirken, geniş bir ürün portföyü, yardım masasının ötesindeki ihtiyaçları karşılama yeteneğini gösterebilir. Yeni başlayan bir şirketin sadece basit bir bağımsız yardım masası gereksinimi olabilir. Bununla birlikte orta ölçekli büyüyen bir şirketin öğrenme eğrisini en aza indirmek ve uyumluluğun artmasını sağlamak için bir ürün grubu sunan bir satıcıyı tercih etmesi daha doğrudur. Benzer şekilde, genç bir üretici, deneyimli bir tedarikçiden farklı olarak kapsamlı bir coğrafi varlığa sahip olmayabilir, ancak değişikliği benimseme konusunda hızlı olabilir. Satıcıyı bir işletme olarak öğrenerek, kuruluşunuzun iş hedeflerini ve riski paylaşan bir şirketi seçebilirsiniz.
ManageEngine'de ilk günden itibaren 185 ülkede 100.000 ‘den fazla yardım masasına sahip bir müşteri tabanı oluşturduk. On yılı aşkın bir süredir BT Yönetim fonksiyonları genelinde ürün portföyleri sunduk. Yerleşik rekorumuzun gösterdiği gibi pek çok şirketi geniş kapsamlı yetenekler yelpazemizle serinlettik.
ITSM endüstrisinin tecrübelileri olarak size bir yardım eli uzatmak istiyoruz.
ITSM üreticinizdeki sorunların size terletmesine izin vermeyin!
Henüz ServiceDesk Plus ürününü test etme şansı bulamadıysanız bu linkten demo talebinde bulunabilir ve birlikte demo çalışması yapabiliriz.