ITSM için en önemli nokta? Analitik.

18.05.2021 11:26 By Adem Oztemel

ITSM için en önemli nokta? Analitik.

Karmaşık bir organizasyonda veya altyapıda, verilere erişmek ve bunları analiz etmek için birleştirilmiş bir görünüm yoktur. Bu görünüm eksikliği, yetersiz denetimlere, verimsizliklerin artmasına ve hizmet sunum maliyetinin artmasına neden olur.

  

Veri Görselleştirme platformları, işletmelerin bilgi siloları arasındaki boşluğu doldurmasına ve BT hizmetiyle ilgili tüm verileri tek bir görünümde analiz etmesine olanak tanır. Bu entegre model, BT hizmetlerinin performansı, sağlığı, maliyetleri ve kullanılabilirliği hakkında öngörüler sağlamak için ayrıntılı panolar oluşturmanıza olanak tanır.

 

Bu gösterge tablolarının kolayca özelleştirilebilir olması ve detaylandırma işlevselliği sağlayabilmesi gerekir. Bu, işletmelerin BT hizmetlerinin iş hedeflerini ve kararlaştırılan hizmet seviyelerini ne kadar iyi karşıladığını anlamalarını sağlayacaktır.

  

Neden Analitik?

 

Neden analitik sorusunun cevabı aslında “ITSM verilerinize ilişkin daha derin öngörülerle BT hizmet sunum performansını ve verimliliğini iyileştirmek için” olacaktır 

 

Analitik, kuruluşların BT hizmetlerinin iş hedeflerini ve kararlaştırılan hizmet seviyelerini ne kadar iyi karşıladığını anlamaya yardımcı olur. Kuruluşlar, self servis ve otomasyon fırsatlarını belirlemek, BT hizmetlerini iyileştirmek, daha verimli hizmet sunumunu sağlamak ve derin öngörüler elde etmek için veri analitiğini kullanabilir.

 

Tahmin: Geçmiş ve şimdiki verilere dayalı olarak ve en yaygın olarak trendlerin analiziyle geleceğe ilişkin tahminler yapmaya yardımcı olur.

 

Tahmine dayalı çözüm arama: Değişim riskinin değerlendirilmesi ve kapasite planlama hesaplamaları dahil olmak üzere, yaygın sorunları veya yaklaşan olumsuz durumları tahmin etmeye yardımcı olur. Ayrıca, bir öneri motoru kullanarak, belirlenen sorunlar için en olası çözümleri sunabilir ve önleyici bakım planlayabilir.

 

Öneriler sunmak: Hizmet masası teknisyenleri için veya kendi sorunu çözmeye çalışan son kullanıcılar için önerilen bilgi veya çözümler olabilir, çözümleri veya hizmetleri daha hızlı sunmak süreçleri hızlandırır.

 

Akıllı otomatik yanıtlayıcılar: Bazı çağrılar, insan müdahalesi olmadan yüksek derecede doğrulukla teknoloji tarafından potansiyel olarak tamamlanabilir ve kapatılabilir. Bu, arama ve öneri yeteneklerinin yüksek değerli bir kullanım senaryosu sonucunda maydana gelir. Örneğin, bir kullanıcı sorununu e-posta ile gönderdiğinde ve sorunu için en olası çözümleri içeren otomatik bir yanıt hemen alındığında iletilen bu çözüm çalışırsa, manuel müdahaleye gerek kalmadan bilet kapatılır. Böylece zamandan, paradan ve verilen zahmetten tasarruf edilir.

 

Aşağıda servis yöneticilerinin performansı ve eğilimi analiz etmesine yardımcı olacak örnek ITSM gösterge panellerimiz verilmiştir.

BT’de sunulan hizmetleri geliştirmek söz konusu olduğunda analitiğin önemi oldukça yüksektir. 

Basitçe ifade etmek gerekirse, işletmenizde herhangi bir önemli iyileştirme yapmaya çalışıyorsanız verileri analiz etmek, bilinçli bir dönüşüm sağlamak için en iyi seçeneğinizdir.

ServiceDesk Plus özelinde Advanced Analytics hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.

 

Ücretsiz demo deneyimi için bizimle iletişime geçebilirsiniz. İletişime geçmek için lütfen tıklayınız.