ITAM en iyi uygulama serimizin bu blog gönderisinde, ITAM’in diğer ITIL (Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi) süreçleriyle nasıl çalışacağını öğreneceksiniz. Buradaki amaç, bilişim altyapınızın diğer ticari hizmetlerle nasıl eşleştiğini anlamaktır.
Etkili bir ITAN-ITSM (Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi) entegrasyonu için aşağıda birkaç ön koşulu bulabilirsiniz. Teknisyenlerinizin ve son kullanıcıların bu ön koşullara uyduğundan emin olun.
1. İş istasyonlarınızın son kullanıcılarla eşleştiğinden emin olun
İş istasyonlarınızı eşleştirmek, hızlı bir analiz için belirli bir son kullanıcının iş istasyonunu etkin bir şekilde takip etmenize ve yönetmenize yardımcı olabilir. Plansız varlık gereksinimleri sırasında dalgalanmaların üstesinden gelmenize yardımcı olacak ve halihazırda kullanımda olan iş istasyonlarınızın sayımını da sağlayacaksınız.
2. Tüm Bilgi-İşleminizi görüntülemek için kapsamlı bir CMDB (Yapılandırma Yönetimi Veritabanı) oluşturun. CMDB, kuruluşunuzun sanal bir kopyasıdır. CMDB aynı zamanda olay, sorun, değişiklik ve proje gibi diğer modülleri destekler. Dolayısıyla, CMDB’nizi mükemmel hale getirmek, diğer tüm modüllerinizi daha etkin olmasını sağlar.
3. Gömülü varlıklarla olaylar, sorunlar ve değişiklikler arasındaki bağlantıyı kurun
Varlıklarla sorunlar arasındaki bağlantı kurmak, kolay analiz yapmanıza ve sorunları çözmenize yardımcı olur.
ITAM, diğer ITIL süreçlerini etkiler. Örneğin;
1. Olay yönetimi
ITAM, talep eden tarafından kullanılan varlıklar hakkında kilit tanı bilgileri sağlar. Ayrıca, sorunları gidermek için uzaktan kontrol özelliği aracılığıyla teknisyenlerin herhangi bir iş istasyonuna erişimine yardımcı olur.
2. Sorun yönetimi
ITAM, temel neden analizi yapmak için tanı bilgileri sağlar.
3. Değişiklik yönetimi
ITAM, minimum risk, aksama süresi ve etkiyle IT değişiklikleri yapmanıza yardım eder. Ayrıca, IT üzerinde planlı değişikliklerin etkisini önceden anlamanızı sağlar.
Herhangi bir sorunuz varsa, aşağıdaki yorumlar bölümünden gönderiniz. Bir sonraki blog gönderiminde, önemli ölçümlerin nasıl yakından takip edileceğini öğreneceksiniz. Ayrıca, ITAM yeteneklerine sahip yaratıcı bir IT hizmet masası çözümü arıyorsanız ve henüz ServiceDesk Plus ürününü test etme şansı bulamadıysanız bu linkten demo talebinde bulunabilir ve birlikte demo çalışması yapabiliriz.