Yardım Masası için Önemli KPIlar: Giriş

01.02.2023 10:16 By Adem Oztemel
servicedesk kpi

İnsanlar genellikle "Ölçülen şeyler Gelişir" derler ama tam olarak neyin ölçülmesini gerektiğini söyleyemezler. BT yardım masası yazılımlarındaki raporlama becerilerinin son zamanlarda artmasıyla beraber yüzlerce KPI  ve metrikler ölçülebilir ve izlenebilir olmuştur. Ama bu herşeyi ölçmeniz gerektiği anlamına gelmez. Yalnızca sunulan hizmetleri geliştirmek için ihtiyaç duyulan kritik KPI ve metrikler ölçülmelidir.

Bu yazı/ blog serisi her BT yardım masası için kritik olan 8 KPI'yı açılayacaktır. Bu KPI'lar iş sürekliliği,organizasyonel verimlilik ve hizmetlerin zamanında ve belirlenen bütçe içerisinde sunulması gibi temel BT yardım masası hedeflerine ulaşılmasına yardımcı olacaktır.

Bu KPI lar aşağıdaki gibidir:
servicedesk kpi tablosu

Bu 8 KPI'ın izlenmesi, sürekli iyileştirmeyi sağlayacaktır. Bunun yanı sıra, her BT yardım masası, son kullanıcı memnuniyetini sürekli olarak takip etmeli ve geliştirmeye çalışmalıdır.

Bu yazı / blog serisindeki 8 KPI, BT yöneticilerinin bu 8 KPI'ın önemini, yardım masası performansı ve iş üzerindeki etkisini, KPI'ları geliştirmeye yönelik ipuçlarını ve son olarak yardım masası ve iş hedeflerine ulaşılmalarını anlamaya yardımcı olacaktır.