Uzaktan çalışma: Son Kullanıcıların Yönetiminin Kolaylaştırılması

31.05.2021 10:16 By Adem Oztemel

Devam eden pandemi süresinde uzaktan çalışmanın yeni normal olmasıyla birlikte, kuruluşlar, cihazları verimli bir şekilde yönetirken tüm ağ uç noktalarını nasıl güncelleyecekleri ve güvenceye alacakları ikilemiyle karşı karşıyadır.

 

Birçok işletme, operasyonlarını uzaktan çalışma modeline uyarladı. Sonuç olarak, evden çalışan bireylerin sayısındaki artış, ekstra yük altına giren BT personeli, altyapı ve güvenlik operasyonları üzerinde baskı oluşturdu.

 

Uç noktaların her zaman kurumsal ağa VPN veya proxy aracılığıyla bağlanamayacağı akılda tutularak etkili güvenlik ve üretkenlik önlemlerinin alınması gerekir.

 

Gartner tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre, "2030'a kadar uzaktan çalışma talebi yüzde 30 artacak." Bu, bazıları için hoş bir haber olsa da, BT yöneticileri için bu uzak uç noktalara yama uygulama zorluğudur.

 

Eksiksiz bir şirket içi ortamda, bir yama yayınlandığında, BT yöneticileri ağa bağlı tüm makineleri tercih ettikleri programlara göre yamalar. Güncellenen makine veya cihaza ve günün saatine (üretken bir iş saati veya mesai sonrası) göre muhtemelen bir yama dağıtım süresi seçeceklerdir. Bunun nedeni, bazı kritik yamaların yeniden başlatma veya kapatma gerektirebilmesidir.

 

ManageEngine Endpoint Central, üçüncü taraf uygulamalarla birlikte Windows, Mac ve Linux uç noktalarının tam yamasını sunar. Endpoint Central’ın yama yönetimi özelliği ile kritik yamaların dağıtımını tamamen otomatik hale getirebilirsiniz.

 

İster şirket içi ister uzak bir çalışma ortamı olsun, yapmanız gereken ilk şey, yama dağıtımını özelleştiren bir yapılandırma oluşturmaktır. Bir sonraki adım, güncellemelerin gerektiği ve gerektiği zaman dağıtımını planlamak için bir dağıtım görevi oluşturmaktır. Üçüncü ve son adım, bu dağıtım politikasını yama yapılandırmasıyla ilişkilendirmek ve dağıtım için hedef makinelerinizi seçmektir.

 

Uzaktan yama uygulama ve güncelleme söz konusu olduğunda, BT yöneticilerinin yamaların ve güncellemelerin tamamlandığından ve cihazların sorunsuz çalıştığından emin olmak için bazı ek soruları dikkate alması gerekir:

 

1-  Cihaz kurumsal ağa bağlanacak mı?

2-  Bu yamanın indirilmesi, son kullanıcının diğer etkinliklerini engelleyecek mi?

3-  Son kullanıcı, yama için gerekli tüm dosyaları indirmek için yeterli bant genişliğine sahip mi?

4-  Yama dağıtıldıktan sonra gerekirse makine yeniden başlatılabilir mi?

5-  Bu işlem sırasında son kullanıcının cihazı üzerinde tam kontrol sahibi olabilir miyim?

ManageEngine Endpoint Central’ın basit ama güçlü özellikleriyle, tüm bu soruların yanıtlarını kolayca bulacaksınız.

 

Endpoint Central'ı kullanarak, son kullanıcı makinelerinize yama dağıtım ayrıntılarıyla ilgili anlık uyarılar gönderebilirsiniz. Örneğin, normal üretken çalışma saatlerinizden sonraki haftanın sonunda uç noktalarınıza bir yama dağıtılacak şekilde planlandıysa, son kullanıcıları bu süre boyunca kurumsal ağa bağlı kalmalarını hatırlatmak için vaktinden önce bilgilendirmek için bir uyarı gönderebilirsiniz.

 

Ayrıca, bu dağıtım döneminde, bant genişliği kısıtlamalarını önlemek için son kullanıcılara herhangi bir toplantı veya çağrı planlamaktan kaçınmaları gerektiğini hatırlatmalısınız. Benzer şekilde, son kullanıcılarınızın makinelerine 2 GB veya daha büyük yeni uygulamalar yüklerken, bilgileri ve paketin dağıtılacağı zamanı yayınlayabilirsiniz. Bu, kullanıcıların buna göre plan yapmasına yardımcı olacaktır.

 

Son kullanıcıların herhangi bir sorunla karşılaşması durumunda, BT yöneticilerine yardım masası aracılığıyla ulaşabilirler, böylece yama veya yazılım güncellemeleriyle ilgili olarak ortaya çıkan tüm sorunlar anında çözülebilir. BT yöneticileri, sorunları daha ayrıntılı bir şekilde araştırmak için aygıtın uzaktan kontrolünü alabilir ve Endpoint Central'ı kullanarak sorunları anında giderebilir.

 

Ağ uç noktalarınızı yama yoluyla güvence altına almak gibi kritik görevler bile Endpoint Central kullanılarak kolayca yapılabilir. Desktop Central ve evden çalışma ortamında kullanıcılara nasıl yardımcı olabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.