Lisansları optimize ederek BT maliyetlerini düşürmek için Servicedesk Plus lisans yönetimi özelliklerine kısaca değinelim.
Birden Çok Farklı Bölge için Yazılım Lisanslarını Yönetir. Karmaşıklığı ortadan kaldırır.
- Yazılım lisanslarının tam sahipliğini ve kontrolünü elde ederek ve bunları ayrıntılı bir düzeyde yönetmeyi sağlar.
- Yönetilen tüm yazılımlara bireysel, kurumsal, OEM ve toplu lisans gibi lisans türleri tahsis ederek yönetir.
- Geçici lisans gereksinimlerini karşılamak için bölgeler arasında mevcut yazılım lisanslarının atamasını sağlar
- Lisans tahsisini ve takibini kolaylaştırmak için yazılımları farklı bölgelere göre filtreler.
- Microsoft ve Adobe gibi satıcılar tarafından sağlanan benzer yazılımlar için paket lisansları oluştur ve yönetimini sağlar.
Yazılım Lisanslarının Kontrolünü Sağlar. Riskleri Azaltır ve BT harcamalarından tasarruf ettirir.
- Yazılım dashboard'una bakarak fazla lisansı, yetersiz lisanslı ve uyumlu lisans sayılarının genel bir bilgisini verir.
- Lisans sona erme tarihlerini takip ederek ve önceden bilgilendirilerek lisans yönetimi risklerini azaltır.
- Kullanılmayan ve nadiren kullanılan lisansların sayısı hakkında birleştirilmiş bir görünüme sahip olarak lisans satın alımlarını optimize eder.
- Bilgisayarların periyodik taramalarını planlayarak lisans ihlallerini otomatik olarak tespit eder ve denetimlerden kolayca geçmeye imkan veren raporlar sunar.
Yazılım Lisanslarını Otomatik Algılar. Lisans Sözleşmelerini Yönetir.
- Satın alınan tüm lisansları girişini yaparak takibini kolaylaştırır.
- ServiceDesk Plus, sonraki taramalar sırasında keşfedilen lisansları otomatik olarak girilen lisans anlaşmaları ile eşler.
- Birden çok yazılım lisansını istenilen zamanda mevcut yazılım lisans sözleşmeleriyle ilişkilendirmeye imkan verir.
- Sözleşmeleri yazılım lisanslarıyla ilişkilendirir ve BT varlık sözleşmesi yenilemelerinden önceden haberdar olunmasını sağlar.