Edge ve Chrome'un Son Sürümünde Servicedesk Plus Arayüz Problemi Çözümü

22.09.2021 23:18 By Adem Oztemel

Google Chrome ve Ms Edge tarayıcılarını son versiyona yükseltilince Servicedesk Plus yazılımının arayüzünde problem çıkmaktadır. Bu problemin nedeni ve çözümü için yapılması gerekenleri aşağıda bulabilirsiniz. 

Kök Nedeni: Chrome, kendi içerisinde bulunan Zamanlayıcı'yı bir değişken olarak tanımladı ve ne yazık ki aynı değişken ServiceDesk Plus'ta kullanılıyor ve Chrome API'sinin zamanlayıcı' değişkeni, Servicedesk Plus uygulamasının değişkenini (kaynak yönetiminde kullanılır) geçersiz kılıyor ve bu da soruna neden oluyor.


Kritiklik Durumu: Kullanıcılardan herhangi biri Chrome sürümünü son versiyona yükseltiyorsa, bir çakışma olur ve arayüz gelmemeye başlar. Bu sorun ServiceDesk Plus sürümlerinden bağımsız olarak ortaya çıkmıştır.


Sorunu Düzeltmek için;


Adım 1 : Linkteki zip dosyasını indirin ve nonCompatibleBrowsers.js adlı dosyayı zipten çıkarın.
Adım 2 : Bu dosyayı yazılımın kurulu olduğu sunucu da Drive:/ManageEngine /ServiceDesk/webapps/ROOT/scripts klasörüne taşıyın ve dosyayı hedefte değiştirin. (Bu değişikliği yapmadan eski dosyanın yedeğini alınız)
Adım 3 : Tarayıcı önbelleğini temizleyin ve browser'ınızı kapatıp yeniden açınız.

Not: Düzeltme, sunucunun/servisin yeniden başlatılmasını gerektirmez. Tarayıcı önbelleğini temizlemek yeterlidir.