ITAM (IT Envanter Yönetimi) Pratikleri 5: Önemli Metrikleri Takip Edin

02.07.2021 10:31 By Adem Oztemel
Servicedesk Plus Asset Management-KPI

ITAM en iyi uygulama serimizin bu blog gönderisinde, önemli ölçümlerin nasıl yakından takip edileceğini öğreneceksiniz. Buradaki amaç, daha iyi kararlar vermek için doğru Anahtar Performans Göstergelerini (KPI) takip etmektir.

Belirli ITAM raporları oluşturmak belirli hedeflere ulaşmanıza yardımcı olabilir. Bu hedeflerin ve bunlara karşılık gelen raporların birkaçına bir göz atalım.

Eğer hedefiniz etkin bir IT bütçesi formüle etmek ise, aşağıdakilerin takibini yapın:

  • Bir iş istasyonunun ortalama maliyeti
  • Bir lisansın ortalama maliyeti
  • Satıcılar temelinde sınıflandırılmış toplam varlık harcaması
  • Sahip olunan varlıkların toplam değeri

Eğer lisans uygunluğu sağlamak istiyorsanız, aşağıdakileri kontrol edin:

  • Kullanılan lisansların satın alınan lisanslara oranı
  • Son kullanma tarihine göre yazılım lisansları
  • Mevcut lisans sayısı

Eğer etkili satın alma kararları vermeniz gerekiyorsa, aşağıdakileri kontrol edin:

  • Varlıkların yıpranma payı
  • Ödenen ortalama kiralama ihlali cezaları
  • Bir varlığın ortalama bakım maliyeti
  • Onarımda olan iş istasyonu sayısı

IT ortamınızdaki tutarsızlıkları belirlemek istiyorsanız, aşağıdakilere dikkat edin:

  • Yetkisiz konfigürasyon öğelerinin sayısı
  • Hizmet kusurlarının sebebi olarak tanımlanan varlıklar
  • Denetim tarihçesi

Mevcut kaynakları optimal olarak kullanmanız gerekiyorsa, aşağıdakilerin sayısını kontrol edin:

  • Atanmamış iş istasyonları
  • Birden fazla iş istasyonu olan kullanıcılar
  • Eşleştirilmiş iş istasyonu olmayan kullanıcılar

Günümüzdeki araçlar, hem yerleşik standart raporlar hem de isteğe uyarlanmış raporlar oluşturma fırsatını vermektedir. Önceden yapılandırılan standart raporlar bir butona tıklayarak oluşturulabilir. Eğer farklı senaryolar üzerinden birden fazla kez bir rapor oluşturmak istiyorsanız, bu gereğinden fazla çabayı ortadan kaldırır ve aynı zamanda zaman kazandırır. Raporlar, istediğiniz zaman interaktif bir platform kullanarak isteğe uyarlanmış şekilde de oluşturulabilir.

Gösterge tablonuz için önemli olan ölçümleri işaretlemek iyi bir uygulamadır. Bazı araçlar, gösterge tablosu grafik bileşenleri (widgets) olarak oluşturulan raporları eklemenize olanak verir. Bu, aradığınız bilginin kolayca bulunmasını sağlar. 

Her IT varlık yöneticisinin takip etmesi gereken birkaç gösterge tablosu bileşenleri:

  • İşletim sistemine göre iş istasyonları
  • Nadiren kullanılan, kullanılmayan ve sık kullanılan yazılımı izlemek için yazılım kullanımı
  • Lisans uygunluk detayları


Herhangi bir sorunuz varsa, aşağıdaki yorumlar bölümünden gönderiniz. Bir sonraki blog gönderiminde, özdenetimlerin nasıl yürütüleceğini öğreneceksiniz. Ayrıca, ITAM yeteneklerine sahip yaratıcı bir IT hizmet masası çözümü arıyorsanız ve henüz ServiceDesk Plus ürününü test etme şansı bulamadıysanız bu linkten demo talebinde bulunabilir ve birlikte demo çalışması yapabiliriz.