Birleştirilmiş Uç Nokta Yönetimi Nedir? Neden ve Nasıl Yapılır?

19.05.2021 10:36 By Adem Oztemel

Birleştirilmiş Uç Nokta Yönetimi Nedir? Neden ve Nasıl Yapılır?

BT yönetimi, dikey sektörden bağımsız olarak her iş ekosisteminde var olan bir bölüm haline geldi. BT yönetiminden sorumlu olanların sunucuları, bilgisayarları, akıllı telefonları, tabletleri, iPad'leri, IoT cihazlarını, sanal makineleri ve daha fazlasını güvenceye almak ve bakımını yapmak için 24 saat boyunca çalışması gerekir. Tek başına bir teknisyen bütün bu cihazları tek bir merkezi konumdan birleşik bir şekilde kontrol eden ve kullanan modern bir kuklacı gibidir. Bu nedenle bu ekosistem için birleşik bir uç nokta yönetimi (UEM) çok önemlidir.

  

Birleşik uç nokta yönetimi nedir? 

Birleştirilmiş uç nokta yönetimi, bir kuruluşun tüm sunucularını ve aygıtlarını birleşik bir konsoldan yönetme ve güvenlik altına alma işlemidir. Birleştirilmiş uç nokta yönetimi, kurumsal mobilite yönetimi (EMM), mobil cihaz yönetimi (MDM)  müşteri yönetiminin bir evrimi ve birleşimidir. Birleşik uç nokta yönetimi (UEM) platformlar arası güvenlik ve yönetimi BT departmanları için farklı cihazlar ve platformlar düşünülerek cihaz yönetimi ve veri güvenliğinin kapsamını arttırır.

 

Birleştirilmiş uç nokta yönetimi neden EMM, MDM ve istemci yönetimi araçlarının yerini alıyor? 

 

Gartner, geçen yıl birleşik uç nokta yönetimi kategorisini tanıttı. BT yöneticileri için can sıkıcı olan ise ağdaki cihazların sayısındaki artış ile birden fazla cihaz yönetimi aracı kullanmasına neden oluyor. Yöneticilere tüm cihazlarını tek bir konsoldan yönetme yeteneği sunmak mükemmel bir karar olabilir. Birleştirilmiş uç nokta yönetimi ile BT yöneticileri, kendi cihazınızı getirme (BYOD), kendi cihazınızı seçme (CYOD), şirket cihazı gibi farklı cihaz kategorilerini yönetebilecek duruma geleceklerdir. 

 

Birleştirilmiş son nokta yönetimi: MDM ve müşteri yönetiminin evrimi 

MDM, API'lerin sayesinde macOS ve Windows 10 cihazlarını yönetmeye yardımcı olabilir ancak MDM geleneksel masaüstü uygulamalarında yardımcı olamıyor. Bazı piyasa oyuncuları, MDM iş akışını temel olarak tutan, MDM tekliflerini UEM çözümüne dönüştürdüler. 

 

Aşağıda, UEM kullanmanın bazı önemli noktaları: 

·  Tek bir konsoldan macOS, Android, iOS, Windows ve Linux cihazlarını yönetin, kontrol edin, yapılandırın ve izleyin.

·  Uygulama yönetimi, cihaz yönetimi, veri güvenliği ve uygunluk için tek elle yaklaşım.

·  Son kullanıcı destekli ağ aygıtları üzerinde gelişmiş görünürlük.

·  SLA çözünürlük süresini iyileştirir ve ITSM araçlarıyla entegre edildiğinde gelişmiş verimlilik sunar.

 

UEM Yönetimi kolaylaştırıyor 

İşletmeler modern bir ekosisteme doğru ilerlerken eski uygulamalar bir süre daha sürdürülmeye devam edecek. Birleştirilmiş uç nokta yönetimi yalnızca Windows 10 ve Google Chrome OS gibi modern işletim sistemlerini değil aynı zamanda eski aygıtları da yönetebilir. Bir ağdaki pek çok yeni ve eski işletim sistemi ve aygıtla BT departmanlarının, öngörülemeyen siber tehditlere karşı korunmalarını ve korunmalarını sağlayacak cihazların güncellenmesini sağlamak için UEM'e ihtiyacı olacak. 

 

BT yöneticileri için zorluklar ve UEM'nin nasıl bir fark yaratacağı 

 

Aşağıda, her BT yöneticisinin, son kullanıcı noktalarını yönetmek söz konusu olduğunda karşılaşacağı üç ayrı zorluk bulunmaktadır. 

 

Görünürlük

İşletmeler, uç noktaları ve kullanıcı gereksinimlerini daha iyi anlayabilmek için uç nokta yönetimi yaklaşımlarını cihazlardan kullanıcılara doğru değiştirmelidir. Bu anlayış zamanla ortaya çıkacak ve yalnızca BT yöneticileri ağ envanterlerini, koşullarını ve herhangi bir sorunu çözebileceklerini açıklayabildiğinde ortaya çıkacaktır. UEM uygulandığında, BT yöneticileri işletim sistemlerini, kullanıcıları veya önceliğe ve talebe göre cihazları yönetebilecek. 

 

Çeşitlendirilmiş Otomasyon 

Şu anda işletmeler son kullanıcı makinalarını yönetmek için farklı yaklaşımlar kullanmaktadır. UEM ile her şey basitleşti ve BT yöneticilerinin tutarsızlıklar konusunda endişelenmelerine gerek yok. Kuruluş UEM yaklaşımından gelen raporlara kolayca güvenebilir. 

 

 

 

Kök Neden Analizinin İhmali :

Günümüzde, işletmeler genellikle bir sorunun kökenine daha az ilgi gösterir ve bunun yerine hızlı bir çözüm yaratıp başka bir konuya geçerler. Otomatik izleme ve derinlemesine tahmine dayalı analiz, BT departmanlarının gelecekteki sorunları önceden tahmin etmelerine ve engellemelerine yardımcı olacak ve gelecekte bu tür konuların kapsamını tamamen değiştirecektir. Bu yaklaşım işletmelere daha fazla güvenilirlik ve değer katar. Birleştirilmiş uç nokta yönetimi, tüm uç noktaların tutarlı bir raporunu sunarak kolay ve hızlı bir analiz yapılmasına olanak tanıyarak işin bu amaca ulaşmasına yardımcı olur. 

 

Gartner’s Magic Quadrant ve UEM Satıcınızı Nasıl Seçeceksiniz?

Gartner'ın analistleri, Magic Quadrant'taki UEM alanındaki lider satıcıları dahil etmek için derinlemesine ürün analizi yapar. Analistler kararlarını, geliştirmenin her ürün aşamasının güçlü ve zayıf yönlerine dayandırırlar. Raporun tamamını buradan okuyabilirsiniz .

Ancak, doğru UEM satıcısını seçmek için, iş sonunda analiz yapılması gerekir. 

 

Doğru UEM çözümünü seçme 

İşletmeler, sahip oldukları uç noktalara göre kendi özel gereksinimlerine bakarak taleplerini analiz etmelidir. Örneğin, bazı işletmeler çoğunlukla IoT cihazlarından oluşacak ancak birkaç masaüstü bilgisayara sahip olacak. Benzersiz ağ gereksinimleri grubuna olan talebi anlayan kuruluşlar, benzer özellikler sunan ilgili satıcıları arayabilir ve bütçelerini analiz ettikten sonra gereksinimlerine en uygun olana karar verebilir. 

Pazar liderleri kalitesi, kapsamı ve markaları sayesinde kesinlikle pahalıdır. Bununla birlikte, ManageEngine gibi Niche şirketler, büyümekte olan bir işletme için özellikle bütçeli olanlar için iyi ve uygun maliyetli bir seçenek olabilir.

 

ManageEngine'den birleşik son nokta yönetimi 

Windows, Mac, Linux, ChromeOS, Android, iOS ve TvOS cihazlarınızı MangaeEngine Endpoint Central'da yönetebileceksiniz. Endpoint Central'ın sürüm karşılaştırma matrisi, fiyatlandırma ayrıntılarının yanı sıra UEM versiyonuna dahil olan tüm özellikler de bulunuyor. UEM, piyasada yeni bir kavramdır ve işletmeler bu geçişi yavaş yavaş yapıyorlar. Bir veya iki yıla, Gartner çoğu işletmenin MDM, EMM veya CMT'den UEM'e geçeceğini tahmin ediyor. Asıl soru, kullandığınız mevcut yazılımınız ne zaman UEM pazarına geçmeyi planlıyor?

Henüz UEM ürünü olan Endpoint Central yazılımını test etme şansı bulamadıysanız bu linkten demo talebinde bulunabilir ve birlikte demo çalışması yapabiliriz.