Bu teknoloji, tüm IT süreçlerini tek bir platformda entegre etmeyi ve otomasyon araçları kullanarak otomatik hale getirmeyi amaçlamaktadır. Hedef, IT hizmetlerinin sunum sürecini daha hızlı ve verimli hale getirmektir.
Servicedesk Plus Nedir?
ServiceDesk Plus bir ITSM yazılımıdır. İşletmelerin kesintiye uğramamasını sağlamak için IT konuların da mükemmel bir görünürlük ve merkezi kontrol sağlar. Ayrıca, Olay ve İstek Yönetimi, Değişiklik Yönetimi, CMDB, Proje Yönetimi, Hizmet Kataloğu, SLA Yönetimi gibi IT Hizmet Yönetimi süreçlerinin yönetimini merkezi hale getirmeye yardımcı olur.
ServiceDesk Plus'un Diğer Uygulamalarla Entegrasyonunun Önemi
Çeşitli departmanlar, insanlar ve uygulamalar arasındaki entegrasyon eksikliği sıklıkla iş süreçlerinin yavaşlamasına, bilgi kaybına ve iletişim açıklarına yol açar. Bu, işletmenizde yer alan herkes için çok frustrasyon yaratabilir.
Entegrasyon, bu dijital çağda herhangi bir yazılım uygulamasının önemli bir yönüdür ve bir organizasyon içinde farklı departmanlar arasındaki iletişim için daha iyi bir yaklaşımı sağlamak önemlidir. Ayrıca, iş akışı süreçlerini optimize etmeye yardımcı olarak, bilgiyi takımlar arasında veya başka bir endüstride veya bölgede uzmanlığı olan dış ortaklarla paylaşmayı kolaylaştırır. Organizasyonlar, birçok ITSM entegrasyon faydası elde edebilirler.
Aşağıda, ServiceDesk Plus uygulamasının diğer üçüncü parti uygulamalarla entegrasyonuyla elde edebileceğiniz çözümler bulunmaktadır;
ServiceDesk Plus & SolarWinds Entegrasyonu (Bildirim Hizmeti ve CMDB)
ServiceDesk Plus ve SolarWinds bildirim ve CMDB otomasyon botu, SolarWinds'teki kritik uyarılarınızı ServiceDesk Plus ITSM uygulama örneğinizden takip ederek etkili bir olay yönetimi yapmanıza olanak tanır.
● SolarWinds uygulaması, yani izleme uygulamanız tarafından tespit edilen kritik uyarılar, ITSM uygulamanız olan ServiceDesk Plus uygulamasında bir olay bileti oluşturur.
● ServiceDesk Plus'ta yapılan işlemler ve notlar ilgili kritik uyarıya SolarWinds'ta eklenir.
● SolarWinds'daki uyarı çözüldüğünde, kayıt durumu ServiceDesk Plus uygulamasında değiştirilir.
● Bu Entegrasyon botu, sunucuların ve ağ cihazlarının periyodik olarak ServiceDesk Plus uygulamasının envanterine aktarılmasını sağlar. Aktarılan envanterin bilgilerinde herhangi bir değişiklik olduğunda, aynı envanter ServiceDesk Plus uygulamasında güncellenir.
Bildirim hizmeti sayesinde, tetiklendiğinde hemen bir uyarı bildirimi alabilirsiniz. Bir sorun olduğunda ne zaman olduğunu ve doğru kişiyle hemen iletişim kurarak durumu hızlı bir şekilde çözebilirsiniz.
ServiceDesk Plus & VMware Entegrasyonu (Provisioning)
VMware provisioning botu, ServiceDesk Plus Hizmet Kataloğu'ndan seçilen bir talebe göre yeni bir sunucu oluşturmayı ve bir sunucunun CPU, bellek veya disk kaynaklarını değiştirmeyi sağlar.
● Bu bot, Servicedesk Plus Hizmet Kataloğu'nda açılan talep onaylandıktan sonra VMware üzerinde otomatik olarak yeni bir sunucu oluşturur. Sistem Yöneticisi için bir katma değer olmayan bu manuel işlem otomatikleştirilir.
● Son kullanıcılar sunucuyu oluşturmak veya değiştirmek için Sistem Yöneticisini beklemek zorunda kalmazlar. Bu bot her şeyi otomatik olarak yerine getirir, bu şekilde iş süreçleri daha verimli ve daha hızlı çözülür.
Bu nedenle, son kullanıcıya hizmet veren hizmet kalitesi önemli ölçüde artar.
ServiceDesk Plus & WhatsApp Entegrasyonu (Birleşik İşbirliği)
WhatsApp, bugün her alanda tercih edilen ve kullanılan bir iletişim aracıdır. Bu nedenle, günlük yaşamımızdan ayrı olarak iş hayatımızda da bir iletişim kanalı olarak tercih edilir. Kullanıcılar genellikle alışkanlıklarını sürdürme eğilimindedir. Bu gereksinim, şirketlerin çalışanlarına ve kullanıcılarına bir iletişim aracı olarak WhatsApp sunmaları gerekliliğini ortaya çıkarır.
Autom Mate tarafından sağlanan hazır WhatsApp entegrasyon yetenekleri, şirket özel işlem gereksinimleri için kod / düşük kod özellikleri olmadan hızlı ve kolay bir şekilde geliştirilmesini sağlar. Bu özelliklerle, kullanıcılar kendi alışkanlıklarını değiştirmeden ITSM / ESM uygulamasını kullanabilir, daha memnun ve sadık bir müşteri tabanı oluşturmaya yardımcı olur. Süreçleri otomatikleştirerek şirketlerin işletme verimliliğini artırmasına olanak tanır.
ServiceDesk Plus & WhatsApp Bot ile son kullanıcılar;
● Hizmet Kataloğuna (IT veya İş Hizmetleri) erişerek bir talep oluşturabilirler.
● Bir hizmet çalışmaz durumdayken bir olay bileti oluşturabilirler.
● Daha önce açtıkları bileti durumunu kontrol edebilirler.
● Hava durumu, döviz kuru, öğle yemeği menüsü vb. öğrenmek için WhatsApp'ı bir intranet portalı olarak kullanabilirler.
ServiceDesk Plus & Jira Entegrasyonu
SDLC veya yazılım geliştirme yaşam döngüsü, yazılım ürünlerinin geliştirilmesi veya mevcut yazılıma yapılan değişikliklerin planlanması için kullanılan bir yazılım geliştirme sürecidir. Bu yaşam döngüsü sayesinde yazılım geliştirme daha planlı hale gelir, çünkü yazılacak ürünün planlaması, detaylı analizi, arka planda veya ön tarafta yapılan tasarımlar, ürünün geliştirilmesi, kabul testleri, canlıya geçme süreçleri sırasıyla planlanır ve geri bildirimlerle birlikte yapılır. Canlıya geçtikten sonra, ürüne verilen destek sona ermez ve bakım adımı ile ürün sürekli olarak izlenir ve son kullanıcıların geri bildirimleri işlenir. Kurumlar yazılım ürünleri geliştirirken SDLC sürecini Jira uygulaması ile takip ederler.
Günlük iş yükü sırasında ITSM yazılımında açılan son kullanıcının talebi Jira'ya yönlendirilmezse, Jira tarafından alınan aksiyonlar hakkında son kullanıcıya bilgi verilememesi veya son kullanıcıya gecikmeli yanıt verilmesi gibi sorunlar ortaya çıkar. Bir çözüm olarak, açılan taleplerin ITSM yazılımından Jira'ya el ile aktarılması, yazılım geliştiriciler tarafından alınan aksiyonların ITSM yazılımına el ile aktarılması ve son kullanıcıya bilgi verilmesi ciddi bir iş yüküne ve zaman kaybına neden olur. Verimsiz bir çalışma ortamı yaratır.
Autom Mate platformunda geliştirilen ServiceDesk Plus & Jira entegrasyon botu sayesinde ServiceDesk Plus uygulamasında açılan hata kayıtları (olay), ilgili projedeki Jira'da bir hata tipi sorun raporu açar. Jira uygulamasında alınan aksiyonlara dayanarak, ilgili kaydı ServiceDesk Plus uygulamasında günceller ve son kullanıcıyı bu güncelleme hakkında bilgilendirir. Tüm bu entegrasyonlarda kayıtlardaki görüntüler ek dosya olarak taşınır.
● ServiceDesk Plus uygulamasında açılan kayıtları Jira'da ilgili projede belirtilen sorun tipi ile oluşturur.
● Jira uygulamasında alınan aksiyonlara dayanarak, ilgili kaydı ServiceDesk Plus uygulamasında günceller ve son kullanıcıyı bu güncelleme hakkında bilgilendirir.
● Jira'da talep kapatıldığında, ilgili hata kaydı ilgili notla birlikte otomatik olarak kapatılır.
ServiceDesk Plus & Active Directory Entegrasyonu (Kullanıcı Onboarding / OffBoarding)
Kurumsal şirketlerde, yeni iş başlangıçları veya işten çıkarmalarla ilgili gün içinde onlarca talep oluşur. İnsan kaynaklarından başlatılan personel işe alım sürecinde, bilgi teknolojileri kullanıcının açılması, bilgi girişi yapılması, hak ve yetkilerinin tanımlanması ve e-posta kutularının ve gruplarının tanımlanması gibi işlemleri yapması istenir. Bu işlerin elle yapıldığı durumlarda, IT uzmanı her kullanıcı için bir kullanıcı oluşturur, bilgilerini girer, hak ve yetkilerini tanımlar ve bir e-posta oluşturur.
İşlemlerin manuel olarak yapılması, tanımlama hatalarının oluşmasına neden olur ve talep sayısının yüksek olduğu durumlarda ekstra çaba ve zaman gerektirir. IT tarafındaki iş yükü yüksek olduğunda, talebin geç karşılanmasına veya gözden kaçırılmasına neden olabilir. Öte yandan, özellikle işten çıkarma süreçlerinde hak ve yetkilerin zamanında sonlandırılmaması güvenlik risklerine neden olabilir. Hata yapma eğiliminde olan manuel işlem süreçleri ve aynı işin tekrarlanması nedeniyle zaman ve çaba maliyetleri verimliliği azaltır ve zaman ve para kayıplarına neden olur. Ayrıca, kullanıcı işe alım veya değişiklik taleplerinin zamanında karşılanmaması nedeniyle dahili memnuniyetsizlikler oluşabilir.
Autom Mate Çalışan Onboarding hizmeti, ITSM uygulamasından gelen yeni kullanıcı oluşturma, güncelleme veya kapatma taleplerinin yazılım tarafından zamanında ve hatasız bir şekilde karşılanmasını sağlar.
● Yeni işe alınan personel için hesap tanımlamaları ve yetkilendirmeler, ServiceDesk Plus uygulamasında tanımlanmış formdaki bilgiler doldurularak otomatik olarak yapılabilir.
● Kullanıcı işlemleri süreçlerinizde saniyeler içinde IT sistemlerinden istediğiniz kadar kullanıcı başlatma, güncelleme ve kesme işlemlerini gerçekleştirin. Hatasız, güvenli ve hızlı
● Var olan kullanıcıların unvanı, soyadı ve konumlarını değiştirirken yetkilendirilmesi otomatikleştirilebilir.
● İnsan Kaynakları departmanı, IT departmanına ihtiyaç duymadan işe alım süreçlerini yönetebilir.
Ek olarak, ServiceDesk Plus'ın bir insan kaynakları sistemiyle entegre edilmesi, IT ekibinin yeni işe alımlar, terfiler, işten çıkarmalar vb. konularda bilgilendirilmesine yardımcı olacaktır.
Diğer ManageEngine entegrasyonları hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.