ITSM Entegrasyonu Nedir? Başlangıç İçin Bir IT Hizmet Yönetimi Kılavuzu

12.04.2023 12:55 By Adem Oztemel

IT hizmet yönetimi için en yenilikçi ve çığır açıcı yollardan biri olan ITSM entegrasyonu, vizyoner işletmeler arasında popülerlik kazanıyor. Kısaca, teknoloji tüm IT süreçlerini bir platformda entegre etmeyi ve otomasyon araçları kullanarak bunları otomatikleştirmeyi amaçlar. Hedef, IT hizmetlerinin teslim sürecini daha hızlı ve daha verimli hale getirmektir.

 

ITSM entegrasyonunun arkasındaki fikir, karmaşık IT süreçlerini bir platforma entegre ederek bunları kolaylaştırmaktır. Bu şekilde, organizasyonlar IT ortamlarını daha kolay yönetebilir ve hizmetleri daha hızlı bir şekilde sunabilirler. Bu makalede, ITSM entegrasyon teknolojisine derinlemesine bir bakış atacak ve yazılım sektöründe bir güç olarak bilgimizi paylaşacağız.

ITSM Nedir?

ITSM, Information Technology Service Management kelimelerinin kısaltmasıdır ve bir organizasyonun iş süreçlerini iyileştirmek için IT hizmetlerini yönetmesine olanak tanıyan bir çerçevedir. Kısacası, eski IT süreçlerinin yerine, bir organizasyonun IT sürecini bir hizmet olarak yeniden tasarlamayı hedefler, böylece IT ekipleri gereksiz bilgi ve etkileşimlerle uğraşmak yerine, hizmetleri yönetebilir.

 

Bir IT departmanı düşündüğümüzde, ilk akla gelen şey donanım ve yazılım kurulumlarıdır, ancak gerçekte IT süreçleri yaygın olarak düşünüldüğünden çok daha karmaşıktır. Bu nedenle, ITSM özellikle daha büyük organizasyonlarda IT ekiplerinin tamamlaması gereken daha önemli görevleri olduğunda mucizeler yaratabilir. Şimdi, ITSM için en yaygın kullanım durumlarına devam edelim.

En yaygın ITSM süreçleri nelerdir?

ITSM, IT hizmetlerini yönetmek ve sürdürmek için bir dizi temel süreç kullanır. IT yönetimini bir hizmet teslim sürecinden bir değer yaratma sürecine dönüştüren birçok ITSM kullanım durumu vardır. İşte en yaygın ITSM süreçleri:

Hizmet İstek Yönetimi Süreci

Genel olarak hizmet istekleri, ITSM aracılığıyla yönetilebilir ve hizmet istek yönetimi, yeni veya değiştirilmiş IT hizmetleri için talepleri nasıl değerlendirdiği, onayladığı ve sağlayıcı tarafından yerine getirildiğiyle ilgilenir.

Varlık Yönetimi

Bir varlığın yaşam döngüsünü yönetmek ve kontrol etmek için bir süreç olan varlık yönetimi, bir organizasyonun neye sahip olduklarını, nerede olduklarını ve ne durumda olduklarını bilmelerine olanak tanır. Bu, IT iş akışının büyük bir parçasıdır. ITSM ile, varlıkları yönetmek için doğru araçları ve teknikleri belirlemek daha etkili hale gelir ve verimliliği, etkinliği ve doğruluğu artırabilir.

Yapılandırma Yönetimi

Yapılandırma yönetimi, bir yazılım uygulamasının veya sistemin yapılandırmasını değiştirmek, güncellemek ve sürdürmek için bir yoldur. Yapılandırma yönetimi manuel veya otomatik olarak yapılabilir. Otomasyon, betikler veya yapılandırma yönetimi araçları adı verilen yazılım programları kullanılarak yapılabilir.

Olay ve Sorun Yönetimi

Olay yönetimi, sorun yönetimi ve olay yönetimini içerir. Sorun yönetimi genellikle olaylara dönüşmeden önce sorunları tespit etmek için kullanılır. Olay yönetimi, olaylar oluştuğunda olayların çözümüne odaklanır.

 

ITSM ile olay yönetiminin ana hedefi, bir olayın tespit edilmesi ile çözümü arasındaki süreyi en aza indirmek ve müşteri deneyimini olumsuz etkilemeden en iyi sonuçları elde etmektir.

DEğişiklik Yönetimi

You can edit text on your website by double clicking on a text box on your website. Alternatively, when you select a text box a settings menu will appear. your website by double clicking on a text box on your website. Alternatively, when you select a text box

ITSM Entegrasyonu: Geleceğin Anahtarı

Görüldüğü gibi, ITSM geleneksel IT yaklaşımını tamamen yeni bir seviyeye taşıyor ve daha kolaylaştırılmış süreçlere ihtiyaç duyan işletmeler için yeni bir norm haline geldi. Ancak yine de zamanlar değişiyor ve ITSM'yi bir üst seviyeye çıkaran yeni bir yaklaşım var: ITSM entegrasyonu.

 

Gartner'ın kurumsal otomasyon teknolojileri raporu, otomasyon ve ITSM'nin işyerinde ve müşteri deneyiminde büyük bir etki yarattığını ortaya koyuyor.

Otomasyon, sıkıcı görevlerden iş gücünü kurtarmak için yeni bir trend ve beklenenden daha hızlı bir şekilde birçok endüstriye girmektedir. Otomasyon daha sık hale geldikçe, ITSM araçlarını birbirine bağlayan entegrasyonlarla IT süreçlerini dönüştürmektedir ve işçilere mümkün olduğunca az rutin görev bırakmaktadır.

ITSM Entegrasyonu Nedir?

ITSM entegrasyonu, ITSM uygulamaları ve üçüncü taraf uygulamaların birleştirilmesiyle müşteri için sorunsuz bir deneyim oluşturan ve şirketin verimliliğini artıran bir süreç olarak tanımlanabilir.

 

ITSM entegrasyonunun başlıca faydası, IT ekiplerini diğer ekipler ve süreçlerle entegre ederken diğer IT uygulamalarını sürece dahil etmesiyle ITSM'yi merkezileştirmesidir. Bu, kesintisiz süreç akışlarına ve kesinti gibi risklerin ortadan kaldırılmasına yol açar. Kısacası, ITSM entegrasyonu hatasız süreç yönetimine ulaşmanın en mantıklı yolu olarak kabul edilir.

ITSM Entegrasyonunun Faydaları

Bugünün dünyasında, entegrasyon başarı için anahtardır. RPA ve iPaaS gibi teknolojilerle birlikte, özellikle daha büyük olanlar için, şirketlerin süreçlerini basitleştirmesi giderek daha da önemli hale geliyor. ITSM entegrasyonları tüm entegrasyonlar arasında en popüler olanlarından biridir.

 

Organizasyonların faydalanabileceği birçok ITSM entegrasyonu avantajı vardır. Örneğin, ITSM entegrasyonları;

 

  Robotik işlem otomasyonu sayesinde insan kaynaklı hataları en aza indirir ve hata yapma olasılığını neredeyse sıfıra indirir.

  Rutin ve sıkıcı görevleri yöneterek çalışanların değer katan görevleri yerine getirmelerine olanak tanır. Örneğin, SolarWinds'in ServiceDesk Plus ile entegrasyonu, otomatik uyarı takibi ile etkinlik yönetimini optimize edebilir.

  Chatbot'larla desteklenen otonom iletişim hunisi oluşturarak sorunsuz müşteri deneyimleri yaratır.

Parmaklarınızın Ucunda ITSM Entegrasyonları: Autom Mate

Burada Autom Mate olarak, herkes için teknolojiyi kullanılabilir hale getirmek için otomasyon hakkında her şeyi keşfediyoruz ve kurumsal uygulama entegrasyon platformumuz uzmanlık alanımızın önemli bir parçasıdır.

 

Kullanımı kolay eylem kütüphaneleriyle, AutomMate şirketlere ManageEngine ServiceDesk Plus, 4me, ServiceNow, Micro Focus, Jira vb. gibi üçüncü taraf uygulamalar ve akışlarla ITSM uygulamalarını entegre etmelerine yardımcı olur. En popüler ITSM uygulamaları olan ServiceDesk Plus, 4me, ServiceNow, Micro Focus ve Jira'yı işletme uygulamaları ve sistemlerle kolayca entegre edebilir. AutomMate'ın sürekli büyüyen marketplace sayesinde, daha fazla ITSM kullanım durumu keşfedebilir ve çalıştığı kanıtlanmış hazır kullanıma hazır ITSM entegrasyonlarından faydalanabilirsiniz. Otomasyon teknolojilerimiz hakkında daha fazla bilgi edinin veya ücretsiz deneme için canlı bir demo sunabiliriz.