Firmalar İçin En İyi ITSM Entegrasyon Kullanım Durumları

17.04.2023 13:42 By Adem Oztemel

Servis masası için ilginç ve değerli deneyimler arayışı, IT departmanları için yeni sorunlar ortaya çıkarıyor - ve bu iyi bir nedenle. Bir şirket daha akıcı IT operasyonlarına ihtiyaç duyduğunda, ITSM tipik IT stratejisini tamamen yeni bir seviyeye yükseltir ve ITSM burada durmaz.

 

Değişen zamanlara uygun olarak yeni bir yaklaşım ortaya çıktı: ITSM entegrasyonu. Müşterilere sorunsuz bir deneyim sağlamak ve iş verimliliğini artırmak için ITSM sistemlerini ve üçüncü tarafların sistemlerini birbirine bağlamak olarak bilinen ITSM entegrasyonu. Bu makalede, işletmeler için en iyi ITSM entegrasyon kullanım örneklerini ele alacağız.

ITSM Entegrasyon Kullanım Örnekleri

1- Çalışan Onboarding ve Offboarding

İşlemler manuel olarak gerçekleştirildiğinde, tanım hataları oluşur ve çok fazla talep olduğunda daha fazla zaman ve çaba gerektirir. Yüksek IT iş yükleri, talepleri zamanında karşılamayı zor veya hatta imkansız hale getirebilir. Ancak diğer yandan, hakların ve yetkilerin zamanında sonlandırılmadığı durumlarda özellikle işten çıkarma işlemleri sırasında güvenlik sorunları ortaya çıkabilir.

 

Hatalara açık manuel işlemler ve aynı görevi tekrarlamak için gereken zaman ve çaba, verimliliği düşürür ve zaman ve maddi kayıplara neden olur. Ayrıca, kullanıcı işe alımı veya değişiklik talepleri zamanında karşılanmazsa, dahili mutsuzluk gelişebilir.

 

Hazır kullanıma sunulan Employee Onboarding entegrasyonları sayesinde ITSM uygulamasının yeni kullanıcı oluşturma, güncelleme veya kapatma talepleri, yazılım tarafından zamanında ve hatasız bir şekilde yanıtlanır.

2- Sohbet Botu Entegrasyonları

Dijital çağda, entegrasyon, herhangi bir yazılım ürününün önemli bir bileşenidir ve bu nedenle çeşitli kurumsal bölümler arasındaki iletişimi geliştirmek için önemlidir. Ayrıca iş akışı prosedürlerinin akışını kolaylaştırır ve farklı bir sektör veya alan hakkında bilgi sahibi olabilecek dış partnerlerle bilgi aktarımını kolaylaştırır. Kuruluşlar, ITSM entegrasyonlarından büyük ölçüde faydalanabilirler.

 

WhatsApp / MS Teams Entegrasyonları

Autom Mate tarafından sunulan tamamen hazır özellikler sayesinde, WhatsApp ve MS Teams entegrasyonlarını ServiceDesk Plus kullanarak birkaç dakika içinde entegre etmek ve özel iş süreçleri için kod olmadan veya düşük kodlu özelliklerle uygun uygulamalar oluşturmak mümkündür. Bu özellikler, müşterilerin kendi rutinlerini değiştirmeden ITSM/ESM uygulamalarını kullanmalarını sağlar, bu da daha mutlu ve daha sadık bir müşteri tabanına katkı sağlar. Prosedürleri otomatikleştirmek, işletmelerin operasyonel verimliliğini artırmasına yardımcı olur.

3- Sanal Makina Temini

Sanal makineler, bir veri merkezindeki en önemli kaynaklardan biridir. Bulut üzerinde çalışan birçok farklı türde uygulamaya ev sahipliği yapmak için kullanılırlar. Bu uygulamalara hesaplama gücü, depolama kapasitesi ve ağ bağlantısı sağlayabilirler. Süreç, sanal makineler ve yapılandırma gereksinimleri hakkındaki tüm gerekli bilgilere erişimi olan bir IT uzmanı tarafından geleneksel olarak yönetilir. Bu süreç manuel ve zaman alıcıdır ve sanal makinelerin temini sırasında hatalara ve gecikmelere neden olur.

 

ITSM entegrasyonları sayesinde, tüm sanal makine temini süreci otomatik hale getirilebilir. Örneğin, Jira ServiceDesk gibi mevcut ITSM sistemleriyle entegrasyon yapmak, API'ların temin sürecinden önce, sırasında ve sonra olay bildirimleri göndermesine olanak tanır. Bu nedenle, IT ekipleri sunucu taleplerini anında otomatik olarak etkinleştirebilirler.

4- Olay Yönetimi

Olay yönetimi, işletmenin düzenli işleyişini sürdürmek ve en az kesintiyle normal işlemlere geri dönmek için beklenmedik olaylara veya beklenmedik kesintilere tepki verme uygulamasıdır. İyileştirilmiş SLA'lar, daha hızlı olay çözümü, kesinti kayıplarının önlenmesi ve daha hızlı olay yönetimi, daha iyi bir son kullanıcı deneyimine katkıda bulunur.

5- Varlık Yönetimi

IT iş akışının önemli bir bileşeni olan varlık yönetimi, bir varlığın yaşam döngüsünü yönetme ve kontrol etme eylemidir. Bir kuruluşun sahip olduğu varlıkları, nerede bulunduğunu ve hangi durumda olduğunu bilmesini sağlar. Varlıkların yönetimi için doğru araçlar ve stratejiler, verimliliği, etkinliği ve doğruluğu artırmaya yardımcı olabilir. Bu, ITSM ve ERP işbirliği ile kullanıcı taleplerini satın alma, kullanım, bakım ve imha ile ilişkilendirmek için kolaylaştırılabilir.

6- Problem Yönetimi

Bir olay bir belirti ise, bir problem bir olayın temel nedenidir. Gelecekte benzer sorunların önlenmesi için, problem yönetimi kök nedenleri analiz eder ve düzeltmelerine yardımcı olur. Problem yönetiminin avantajları, olay yönetiminin avantajlarına benzer gibi görünmektedir. Ancak, genel etkisi çok daha büyüktür. Bu avantajlar arasında genel hizmet kalitesinin yükseltilmesi, olaylara uzun vadeli çözümler bulunması, sorunları çözmek için gereken sürenin azaltılması ve çalışanlar ve müşteriler arasında memnuniyetin artırılması yer alır.

 

Olay yönetiminde olduğu gibi, ServiceNow uygulama entegrasyonları, geleneksel ITSM çözümlerinin yeterli destek sağlayamadığı giderek karmaşıklaşan bir IT ortamıyla başa çıkmak için sorunsuz bir problem yönetimi süreci oluşturmanın harika örneklerinden biridir.

7- İş Yükü Optimizasyonu

Makine öğrenimi tarafından desteklenen analizler, personelinizin IT hizmet masanızı daha etkili bir şekilde yönetmesine yardımcı olabilir. Bu fırsattan yararlanmanın ilk adımı, gelecekteki IT yardım taleplerinin karşılanması için yeterli personelin olduğundan emin olmaktır. Bu, kendi seviyeleri ve yetenekleri göz önünde bulundurularak yapılabilir. Aşırı çalışan hizmet masası analistlerini ve fazlaca geciken talepleri önlemek için talep kuyruklarının otomatik olarak optimize edildiğinden emin olmak, iyileştirilebilir. İhtiyaç duyulduğunda, kuyruklardaki taleplerin otomatik olarak yeniden atanması da bu bilet dağıtımı optimizasyonunun bir parçası olabilir.

8- Bildirim Servisi ve Merkezi CMDB (Merkezi Varlık Yönetimi)

ITSM için bir yazılım olan ServiceDesk Plus, organizasyonların minimum kesinti yaşamasını garanti etmek için üstün görünürlük ve merkezi IT sorunları yönetimi sunar. ServiceDesk Plus ITSM uygulama örneğinizden SolarWinds'taki önemli uyarıları izleyerek, SolarWinds uyarı ve CMDB otomasyon botu sayesinde etkili olay yönetimi yapabilirsiniz.

 

ServiceDesk Plus uygulaması, (izleme uygulamanız) SolarWinds uygulaması tarafından önemli bir uyarı bulunduğunda bir olay bileti oluşturur. Servis masası artık SolarWinds uyarısına ilişkin eylemleri ve notları görüntüleyebilir. SolarWinds uyarısı ele alındığında, kaydın durumu ServiceDesk Plus kodunda değişir. Bu entegrasyon botu, sunucuların ve ağ cihazlarının otomatik olarak ServiceDesk Plus uygulamasının envanterine eklenmesini sağlar. Taşınan envanterin bilgileri değiştiğinde, ServiceDesk Plus uygulamasında güncellenir. Bildirim servisi, tetiklendikten hemen sonra bir uyarıyı anında iletebilmenizi sağlar. Sorunları erken aşamada fark edebilir ve hemen ilgili kişiyle iletişime geçerek sorunları çözebilirsiniz.

Farklı Takım İşbirliği (Jira ve ITSM)

ITSM yazılımında oluşturulan son kullanıcı talebi, günlük iş yükü sırasında Jira'ya gönderilmediğinde, Jira tarafından yapılan faaliyetlerin son kullanıcıya bildirilmemesi veya son kullanıcıya cevap vermede gecikme gibi sorunlar ortaya çıkar. Bu sorunun çözümü olarak, IT personeline önemli bir yük getirerek zaman kaybına neden olan, ITSM programı aracılığıyla yapılan taleplerin Jira'ya manuel olarak taşınması, yazılım geliştiriciler tarafından yapılan eylemlerin ITSM yazılımına manuel olarak aktarılması ve kullanıcıların manuel olarak bilgilendirilmesi gerekmektedir. Bu, iş yeri verimliliğini azaltır.

 

Autom Mate platformunda oluşturulan ServiceDesk Plus'un Jira entegrasyon botu sayesinde, ServiceDesk Plus ve yazılımda açılan herhangi bir hata kaydı (olay), uygun Jira projesi altında hata türü raporu olarak açılır. Jira uygulamasında yapılan eylemlere bağlı olarak ilgili kayıt, ServiceDesk Plus programında değiştirilir ve güncelleme ile ilgili son kullanıcı bilgilendirilir. Verilerde bulunan fotoğraflar, bu entegrasyonlardaki her bir ek dosyada taşınır.

Aynı Platformda Entegre Et, Otomatize Et, Akışı Kolaylaştır

Autom Mate olarak, herkesin teknolojiye erişebilirliğini sağlamak için otomasyonun her yönünü araştırıyoruz ve kurumsal uygulama entegrasyon platformumuzdan önemli bir kısmı elde edilen bilgiye dayanıyor.

 

Autom Mate, basit kullanım sağlayan eylem kütüphaneleri sunarak işletmelerin ITSM yazılımlarını ManageEngine ServiceDesk Plus, 4me, ServiceNow, Micro Focus, Jira ve daha fazlası gibi harici uygulamalar ve akışlarla arayüz sağlamalarına olanak tanır. ServiceDesk Plus, 4me, ServiceNow, Micro Focus ve Jira gibi en popüler ITSM programları, iş programları ve sistemleriyle kolayca entegre edilebilir. Ayrıca, Autom Mate'in genişleyen pazarında hazır kullanıma hazır ITSM entegrasyonlarından faydalanabilir ve yeni ITSM kullanım durumları keşfedebilirsiniz. Burada otomasyon çözümlerimizi daha detaylı olarak keşfedin veya ücretsiz deneme için canlı bir demo isteyebilirsiniz.